Az Audi érkezése gyökeres változást hoz a Sauber életébe - F1VILÁG.HU

Az Audi érkezése gyökeres változást hoz a Sauber életébe

HIRDETÉS
Gyökeres változást jelen a Sauber Forma-1-es csapatának életében az Audi jövőbeli érkezése – ezt mondta az istállót irányító Fred Vasseur, aki szerint a lehető legjobb üzletet kötötte meg a svájci csapat.
The vehicle shown is a concept vehicle that is not available as a production model.

Az Audi 2026-ban érkezik meg az F1-be motorgyártóként, nemrég pedig kiderült az is, hogy a Sauber partnereként teszi meg mindezt. A jelenleg Alfa Romeo néven szereplő svájci istálló az Audi gyári csapata lesz majd 2026-tól, Fred Vassuer pedig azt mondja, ez egy hatalmas lehetőséget jelent számukra.

„Először nézzük a rövid távot: nem lesz nagy hatása, eltekintve attól, hogy tudjuk, hogy megtehetjük majd a következő lépést, és ez egy óriási lehetőség lesz a toborzást illetően, és még vonzóbbak lehetünk a szponzorok számára is a jövőben” – magyarázta a szakember. „De középtávon gyökeres változást jelent, mivel lesz ez a partnerség, és úgy gondolom, az F1 egyre nehezebbé és nehezebbé válik.”

„Az F1 óriási fejlődést ért el az elmúlt 10 évben, és véleményem szerint manapság lehetetlen független csapatnak maradni. Ez volt talán a lehető legjobb opció számunkra, és nagyon örülünk ennek a megállapodásnak a jövőre nézve.”

Habár az F1 üzleti modellje megváltozott az elmúlt időszakban, köszönhetően az F1-es költségplafonnak, Vasseur szerint még mindig túl nagy összegekről van szó ahhoz, hogy egy nem gyári csapat hatékonyan tudjon működni.

„Még mindig nagyon alatta vagyunk a költségplafonnak. Ez azt jelenti, hogy küzdünk azért, hogy elérjük, és még így is nagyon messze vagyunk tőle. Úgy gondolom, egy ponton el fogjuk majd érni, de még messze vagyunk tőle. És abszolút az eredményektől függünk. Ha hosszú távú céljaid vannak, és csak három vagy négy független csapat van, akkor egyre nehezebb és nehezebb lesz.”

Vasseur beszélt arról is, noha az Audi németországi központjában készülnek majd a motortok, a kasztni pedig Hinwilben, Svájcban, mindent megtesznek azért, hogy a lehető legsimábban menjen az együttműködés.

„Teljesen felosztjuk majd a működésünket. Ők felelnek majd a motorért Neuburgban, a csapat pedig a kasztniért, illetve a működtetésért felel a pályán Hinwilből, ez teljesen egyértelmű. Lesz majd némi részesedésük a vállalatban a jövőben, de ennek részleteit nem fedtük fel, és nem is fogjuk ma megtenni.”

„De úgy gondolom, ez egy jó módja a csapat működtetésének. Megnéztük, mi működött korábban más csapatoknál, és számomra nem csak az a legfontosabb, hogy felosszuk a szerepeket, és ki irányítson kit, hanem az is, hogy képesek legyünk felállítani egy stratégiát, és egy csapat legyünk, ne pedig harcoljanak egymással a csapataink.” 

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az Audi érkezése gyökeres változást hoz a Sauber életébe
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!