Az idén bevezetett új generációs versenyautók kellemetlen velejárója volt a szezon során az a pattogó, „delfinező” mozgás, mely igencsak megnehezítette a csapatok és a versenyzők dolgát. Bár a legtöbb csapatnak sikerült jelentős előrelépéseket tennie ezen a téren, a biztonságra hivatkozva az FIA már a 2022-es szezon közben is beavatkozott: egy új mérési szisztémát vezettek be, hogy megakadályozzák a versenyautók túlzott pattogását.
Jövőre ráadásul egy komolyabb változtatással is szeretnének előrelépéseket tenni ezen a téren: változtatnak a technikai szabályokon azzal, hogy megemelik a padlóélek magasságát. Idén a Mercedes volt az egyik olyan csapat, mely a leginkább küszködött a problémával, míg a Red Bull már viszonylag hamar megoldást talált a „delfinezésre”. Sok csapat a szezon vége felé azzal érvelt, mivel a jelenség megszűnni látszik, a 2023-as módosítások teljesen szükségtelenek.
A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon viszont újra felütötte a fejét a probléma, ami jól bizonyítja, nem sikerült teljesen megszabadulni a „delfinezésről”. Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókkal foglalkozó bizottságának technikai vezetője ezért úgy látja, „nem kétséges, hogy helyesen jártunk el”.
„Próbáltunk egy pragmatikus, rövidtávra szóló, és egy középtávra szóló megoldást találni” – mondta Tombazis. „Nem feltétlenül fogja teljesen megszűntetni a delfinezést, de egy fokkal kevesebb lesz.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke arról is beszélt, az Abu Dhabiban látottak mindenkit emlékeztettek arra, hogy a „delfinezés” jelensége még mindig gondot okoz az F1-ben, ezért teljesen helyénvaló a 2023-as szezonra bevezetett módosítás.
„Az ember arra a konklúzióra juthatott, hogy már nem jelent többé problémát, de aztán megérkeztünk egy pályára, ami még csak nem is a legrosszabb a pattogás és a delfinezés szempontjából, a pattogás viszont mégis visszatért” – fogalmazott Wolff. „Azt gondolom, jó, hogy van egy ilyen megoldás.”
Az idén során George Russell volt a legvokálisabb a kérdéssel kapcsolatban: ő többször mondta azt, aggódik amiatt, hogy a pattogás miatt a versenyzők egészsége károsodhat hosszabb távon.
„Azok a változtatásokat, amiket az FIA hajt végre a megemelt padlóélekkel, fejlődést eredményeznek majd ezen a téren” – mondta a Mercedes brit versenyzője. „A pattogás határozottan növeli a fáradtságot. Már el is felejtettem, milyen pattogó autót vezetni a kanyarokban, illetve egy kicsit az egyenesekben. Szóval örülnék, ha jövőre, Bahreinben, amikor autóba ülök, már egyikkel sem találkoznék.”