Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez - F1VILÁG.HU

Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez

HIRDETÉS
A Mercedes Forma-1-es csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, a csapat által idén kifejlesztett szűk oldalszekrényeknek semmi közük nem volt ahhoz, hogy az idei, W13-as kódjelű versenyautó nem a várakozásoknak megfelelően teljesített.
CIRCUIT DE MONACO, MONACO - MAY 27: Sir Lewis Hamilton, Mercedes W13 during the Monaco GP at Circuit de Monaco on Friday May 27, 2022 in Monte Carlo, Monaco. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

A Mercedes mindenkit meglepett akkor, amikor a második előszezoni teszten egy szinte oldalszekrények nélküli versenyautóval gurult pályára. A megoldásra sokan felkapták a fejüket, nemrég a Red Bull főtervezője, Adrian Newey mondta azt, igencsak meglepte őt a Mercedes tervezési filozófiája.

Hogy a különleges megoldás mennyire volt hatékony, azt nehéz megmondani, hiszen a német csapat rendkívül sokat küszködött idén a pattogás, vagyis a delfinezés jelenségével, ami miatt nem tudta optimálisan működtetni a W13-as kódjelű versenyautót.

„Büszke vagyok arra a bátorságra, amit beletettünk ebbe az autóba. Ha a szűk oldalszekrény koncepcióját nézzük, annak abszolút semmi köze nem volt ahhoz, hogy az autó nem teljesített jól” – mondta Toto Wolff. „Büszke vagyok arra, ahogy előálltunk ezzel a tervezéssel, és megvalósítottuk az autón. Számos más terület van, melyeken nagyon jók voltunk, az erőforrásunk például igazán remekül teljesített a szezon során, és a megbízhatóság is nagyszerű volt.”

„Ami a kasztnit illeti, nagyon nagy volt a leszorítóerőnk, de egyszerűen nem tudtuk úgy használni az autót, hogy azt megfelelően generálni tudjuk.”

A Mercedes dolgát ráadásul az is nehezítette, hogy a csapatoknak idén is meghatározott költségvetésből kellett gazdálkodniuk. Wolff ugyanakkor azt mondja, ez alapvetően nem okozott számukra akkora fejtörést.

„Sokkal inkább arról volt szó, hogy egymás után kellett lehámoznunk a rétegeket, hogy eljussunk a probléma gyökeréig – szóval nem változtatott volna semmin” – mondta a szakember. „Úgy hisszük, hogy megoldottuk a pattogás mögöttes problémáját, de nem mindent tudtunk a 2022-es versenyautóval.”

„Jövőre könnyebb lesz, mert változtatunk valamelyest az autó architektúráján és kialakításán – aminek köszönhetően a jó irányba mehetünk tovább. Ezekkel az új szabályokkal viszont az a gond, hogy néha feltárunk egy problémát, és rá kell jönnünk, hogy van alatta még egy. Alázatosnak kell lennünk, és nem szabad feljogosítva éreznünk magunkat arra, hogy vissza fogunk kerülni a bajnoki küzdelembe, és rögtön győzni fogunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!