2022-re drasztikusan megváltoztak a száguldó cirkusz technikai szabályai, emiatt pedig a versenyautók is jelentős átalakuláson mentek keresztül. A legfőbb cél az volt, hogy szorosabbá és izgalmasabbá tegyék a versenyzést, és bár a pilóták valóban könnyebben tudták követni egymást idén, ami több előzést is eredményezett, az esetek többségében továbbra is két csapat harcolt a futamgyőzelmekért.
A Red Bull idén 17, a Ferrari 4, a Mercedes pedig 1 versenyt nyert meg, a középmezőny csapatai pedig túl nagy lemaradásban voltak ahhoz, hogy az elsőségért harcoljanak.
„Mindenki számára egy kicsit kiábrándító volt azt látni, hogy a dolgok nem változtak meg drasztikusan” – ismerte el Alonso az Auto Motor und Sport című német lapnak. „A legtöbbször két csapat képes versenyeket nyerni, mint ahogy az elmúlt években is ez volt a helyzet. A különbség a két vagy három topcsapat, illetve a középmezőny között még mindig túl nagy. A versenyek 50 százalékában egykörös hátrányban vagyunk a győzteshez képest.”
„Szóval a szabályváltozásokkal még nem értük el azt az eredményt, amivel a Forma-1 számolt.”
Alonso 2021-ben kétéves kihagyás után tért vissza a Forma-1-be az Alpine színeiben, jövőre pedig már az Aston Martinnál folytatja. Elmondása szerint beletelt egy kis időbe, mire felvette a ritmust a szünet után.
„Amikor az ember két évig távol van, beletelik egy szezonba, mire visszanyeri csúcsformáját” – mondta a most 41 éves versenyző. „Most már újra 100 százalékon versenyzem.”