Nyolc pontot szerzett, így a 2022-es szezonban ismét a konstruktőri tabella utolsó helyén zárta a Forma-1-es világbajnokságot a Williams csapata. Nehéz éveken van túl a brit alakulat, ugyanis 2018 óta mindössze egyszer, 2021-ben sikerült elmozdulnia az utolsó helyről – akkor a kilencedik helyen zárt.
Az istálló távozó vezetője, Jost Capito a közelmúltban arról beszélt, a csapat idén olyan irányba mozdult el, ami számára pozitív, fejlesztési tempóban azonban nem tudta felvenni a versenyt a riválisaival. A szezon tizedik fordulóján, Silverstone-ban még bevezettek egy nagyobb fejlesztési csomagot, ezt követően azonban feladták az idei törekvéseiket, és a 2023-as autóval kezdtek foglalkozni.
“Amikor felismertük, hogy a kilencedik és nyolcadik helyezetthez képes túl nagy a lemaradásunk, onnantól nem volt értelme energiát fektetni az idei autóba. Utolsók maradnánk és még a jövő évi autóról is elvonnánk a figyelmet. Szóval amikor felismertük, hogy tizedikek leszünk, minden energiánkat a következő évi autóra fordítottuk. Ezt tettük röviddel a silverstone-i fejlesztési csomag bevezetése után.”
Capito szerint a fejlesztés irányát figyelembe véve a csapatnak jövőre előrébb kell lépnie, különben “valami nagyon nincs rendben”.
“Még mindig nem ott tartunk, ahol a többiek. Ezért van szükség a hosszú távú vízióra, amíg ez nem változik. A költségplafon bevezetése előtt a WIlliams éveken át alig fejlesztett valamit. Az nem fogja megoldani a helyzetet, hogy pénzt borítunk a problémára” – magyarázta.
A Williams decemberben egyszerre jelentette be Capito, valamint François-Xavier Demaison technikai igazgató távozását. Az utódjaikról egyelőre nincs hír.