A 2022-es idényre jelentősen átalakultak a technikai szabályok az F1-ben, emiatt pedig a versenyautók is gyökeres változásokon mentek keresztül. Hamar kiderült, az új regulák kellemetlen velejárója a „delfinezés” jelensége, mely különböző mértékben érintette a száguldó cirkusz csapatait. Miközben a Red Bull szinte azonnal megoldást talált a problémára, a Mercedes dolgát alaposan megnehezítette a pattogás, mely miatt jó ideig képtelen volt kihozni versenyautójából az optimális teljesítményt.
Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elárulta, bár a „delfinezést” már az autó bejáratásakor kiszúrták, nem aggódtak túlzottan miatta, hiszen a barcelonai teszten még nem a versenykonfigurációt használta a csapat. Az új fejlesztések a második, bahreini teszten kerültek fel az autóra, a Mercedesnél pedig ekkor a pattogás csak még súlyosabbá vált, és további problémákat okozott a csapat számára.
Magára a jelenségre aztán az első komolyabb fejlesztési csomaggal tudtak reagálni Spanyolországban, ám ezt követően is bőven voltak gondjai a csapatnak.
„A silverstone-i bejáratáskor egy vihar közepén voltunk, lényegében soha nem köröztünk még autóval ilyen rossz körülmények között” – mondta Andrew Shovlin a Motorsport.com című internetes lapnak. „Ez nyilván nem teszi lehetővé, hogy egyértelmű és értékes bejáratást tartsunk a filmforgatási napon.”
„Ám annál az autónál – szóval annál, amit aztán elvittünk Barcelonába – már jelen volt a delfinezés, és eleve nagy hasmagassággal használtuk az időjárás miatt, illetve azért is, mert az volt az autónk első futása.”
„Silverstone-ban a normál szintre is levittük a hasmagasságot, és láttuk, hogy itt van ez a jelenség. De nem igazán tudtunk sokat róla, illetve arról, hogy mi okozza. Szóval Barcelona arról szólt, hogy megértsük, hogyan tudjuk használni az autót, mik a problémák, és hogyan lehet enyhíteni ezt a pattogást.”
„Akkor a legjobb dolog, amit tehettünk, hogy felemeltük az autót, lemondva ezzel némi teljesítményről, és így kezeltük a problémát. De az az autó már sokkal-sokkal korábban körvonalazódott a fejlesztési programban, mint az első versenyre szánt csomag.”
„A probléma viszont… Barcelonában azt gondoltuk, ’nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de nem gondoljuk úgy, hogy olyan rosszak vagyunk’. Mivel arra számítottunk, hogy sokat tudunk javítani a teljesítményen a bahreini csomaggal. Aztán jött a probléma, amikor felkerült az új csomag, a delfinezés ugyanis egy teljesen új szintre emelkedett.”
„A teljesítmény nagy része, amit hozzá kívántunk adni az autóhoz, nem materializálódott, mivel még jobban fel kellett emelnünk az autót, és ezen a ponton már nem tudtunk megszabadulni a pattogástól.”