A tavalyi szezonban 798 kg-ban határozták meg az új generációs versenyautók minimumsúlyát, ám a legtöbb istálló komoly túlsúllyal küszködött, csak kevesen tudtak a megszabott súlyhatár közelébe kerülni. Az idei szezonra ráadásul tovább csökkentik a minimumsúlyt, egészen pontosan 796 kg-ra, ami ugyancsak komoly kihívások elé állíthatja az F1-es mezőnyt. Az a csapat, mely a súlyhatárra, vagy az alá tudja fejleszteni versenyautóját, nagy előnybe kerülhet.
Az elmúlt szezonban a Mercedes és a Red Bull is sokat küszködött túlsúlyos autójával, és bár utóbbi csapatnak sikerült jelentős előrelépéseket tennie ezen a téren, mely nagyban hozzájárult domináns teljesítményéhez, nem sikerült annyit faragnia, mint szeretett volna. A pletykák szerint viszont az osztrákok homologizáltattak egy ultrakönnyű kasztnit, mely állítólag 3 kg-mal könnyebb a bajnoki címet nyerő RB18-asnál.
Lapértesülések szerint viszont a Ferrari is nagyot fejlődött ezen a téren, ami a köridőben, illetve a gumikezelésben is komoly előnyt jelenthet majd a maranellóiak számára. A csapat február 14-én rántja le a leplet 2023-as betontorpedójáról, ráadásul egy új csapatfőnökkel, Fred Vasseurrel vágnak neki az előttünk álló szezonnak.
Nemrégiben írtunk arról is, a Ferrari 2023-ra V6-os erőforrásának gyengeségeit is kiküszöbölte, így a csapat reményei szerint idén nagyobb esély kínálkozik számukra a világbajnoki cím elhódítására.