Friss hírek

Nemcsak bivalyerős, megbízható is lett a Ferrari V6-os erőforrása

Sikerült kiküszöbölnie a Ferrari Forma-1-es csapatának azokat a problémákat, melyek a 2022-es idény során hátráltatták az istállót, így a következő szezonban már lehetőségük lesz arra, hogy maximális teljesítményen működtessék V6-os erőforrásukat

A Ferrari az idei szezonra rendkívül nagy előrelépéseket tett a teljesítmény tekintetében, a szezon során azonban számos technikai probléma hátráltatta a csapatot, melyek főleg az erőforrás oldalán jelentkeztek. A gyártók V6-os motorjait még márciusban homologizálták, a fejlesztésüket pedig 2025 végéig – tehát az új motorformula bevezetéséig – befagyasztották. A megbízhatóság javítása érdekében viszont van lehetőség változtatásokra, a Ferrari pedig pontosan ezt használja most ki.

A 2022-es szezon elején általánosan elterjedt az a vélekedés, hogy a Ferrari „szupergyors” erőforrása áthidalta azt a teljesítménykülönbséget, ami az elmúlt években jelentkezett a többi gyártó V6-osához képest, és ha nem is a legerősebb egységnek bizonyult, de egy szintre került a Honda és a Mercedes V6-osával.

Hirdetés
 

A Scuderia leköszönő csapatfőnöke, Mattia Binotto az évadot megelőzően döntött úgy, hogy a 066/7-es kódjelet viselő aggregát erősebb változatát homologizáltatja – annak ellenére, hogy pontosan tudta, az erőforrással nem fogják tudni teljesíteni a 7 nagydíjra kitűzött élettartamot. A szakember viszont tudatában volt annak, hogy az FIA szabályai lehetővé teszik a problémás összetevők fejlesztését, így a megbízhatóság növelése révén teljesítménynövekedést is el tudnak majd érni Maranellóban.

A Ferrari az idei V6-os gyengeségeit ismerve tudatosan olyan motorbeállításokat alkalmazott a szezon során, melyek mintegy 15 lóerővel kisebb teljesítmény leadására voltak képesek, sőt, a bajnokság bizonyos szakaszaiban még lejjebb tekerték azokat a bizonyos motorokat. Az optimális teljesítményhez képest tehát alkalmanként mintegy 30 lóerővel tudott kevesebbet a Ferrari motorja, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon viszont a Scuderia újra olyan motorvezérléseket használt, mint az évadnyitón, Bahreinben, ahol közel maximális teljesítményt adtak le az aggregátok.

Az elmúlt hónapok során a Ferrari mérnökei kőkeményen dolgoztak azon, hogy 2023-ban Charles Leclerc és Carlos Sainz már egy olyan erőforrást használhasson, mely megbízhatóan és következetesen képes a maximális teljesítmény leadására – a jövő évi motor így mintegy 15 lóerővel lehet erősebb az ideinél.

A Ferrari nemrég jelentette be, hogy 2023-as versenyautójáról február 14-én rántja majd le a leplet. A csapat idén a második helyen zárta a Forma-1-es világbajnokságot, jövőre pedig természetesen az lesz a cél, hogy a riválisok megelőzve behúzza a vb-trófeát.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!