Az Audi az új motorszabályok 2026-os bevezetésekor érkezik meg a száguldó cirkuszba, ma pedig már azt is tudni lehet, hogy a német vállalat a Sauber partnereként teszi mindezt. A csapat ambiciózus célokkal debütál, szeretne három éven belül nyerni a Forma-1-ben.
Bár a bemutatkozásig még három év van hátra, az Audi már most gőzerővel készül – erről beszélt a korábbi Forma-1-es versenyző, Allan McNish is, aki korábban az Audi színeiben versenyzőként vett részt a német gyártó Le Mans-i programjában, a Forma-E-ben pedig csapatfőnökként segítette a gyártót.
„Igazán mozgalmas volt az elmúlt 18 hónap, 2022 olyan hektikusan alakult, mint amilyet még nem láttam korábban” – mondta a skót a Motorsport Magazine podcastjében. „2026 még elég távolinak tűnik, de már itt van a kanyarban! 39 hónap van az első versenyig – na nem mintha számolnánk!”
„De miután több mint 20 éve vagyok már az Audinál, és ez is része ennek a fejlődésnek. Izgalmas időszak ez, és kétlem, hogy van bárki a vállalatnál, aki ne várná azt a bizonyos első versenyt 2026-ban.”
McNish 2002-ben versenyzett a Forma-1-ben a Toyota színeiben, a rá következő évben pedig a Renault harmadik számú versenyzője volt, mielőtt az Audihoz került.
„A Toyotával először a Le Mans-i programban vettem részt, majd jött az F1, ami egy teljesen más játék volt. Eleve a személyzet száma a háromszorosa volt a Forma-1-es programnak. De ez 20 éve volt, a költségek korlátlanok voltak, és motorból is annyit használtunk, amennyit lehetett. Egy hétvége során hármat is felhasználhattunk, most viszont szinte egy szezonra van ennyi!”
„Ami teljesen világos volt számomra, amikor a 2002-es év végén a Toyotától a Renault-hoz kerültem harmadik számú versenyzőnek, hogy az első körön a Renault-val Barcelonában gyorsabb volt, mint az időmérős köröm a Toyotával. Tehát a középmezőnyben harcolók, és a futamgyőzelmekért küzdők között óriási a szakadék.”