A szakember lényegében a Ferrari F1-es autóinak tervezéséért és fejlesztéséért volt felelős az elmúlt két szezonban, és több mint 10 éven át volt tagja a patinás olasz csapatnak. Annak idején, még 2012 októberében a McLarentől szerződött át Maranellóba fő aerodinamikusnak, majd 2016-ban átvette Dirk de Beer helyét aerodinamikai vezetőként.
A francia szakember aztán 2019-ben a teljes aerodinamikai részleg vezetője lett, majd főmérnöknek, illetve a járműkoncepcióért felelős vezetőnek nevezték ki. Sanchez így a tavalyi, F1-75-ös, valamint az idei, SF-23-as kódjelű versenyautó tervezéséért és fejlesztéséért is felelt.
A Mattia Binotto-éra alatt ő volt a Ferrari egyik kulcsembere, így távozása közel sem ideális, főleg, ha azt nézzük, hogy a Scuderia a bahreini idénynyitón látottak alapján hátrányból kezdte meg a 2023-as bajnokságot. Binotto decemberi távozásával ráadásul technikai vezető nélkül maradt a Ferrari, ahol várhatóan komoly átszervezésekre lesz szükség a közeljövőben.
Azt egyelőre nem tudni, Sanchez hol folytatja pályafutását, ám feltehetően jó ideig felmondási idejét tölti majd, így egy darabig biztosan nem csatlakozhat másik F1-es istállóhoz.