Az energiaital-gyárosok még februárban jelentették be, szövetségre lépnek a Forddal, így az amerikai gyártó 2026-ban visszatér a száguldó cirkuszba. Már a bejelentéskor tudni lehetett, az együttműködés inkább üzleti, mint technológiai lesz, a Red Bull ugyanis az új motorérára saját magának fejleszti majd V6-os erőforrását.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Speed Week című lapnak részleteket is elárult arról, hogyan találtak egymásra a felek.
„Mindkét fél közeledett a másik felé. Az egyeztetéseket személyesen az elnök, Bill Ford, valamint Jim Farley vezérigazgató folytatta a mi csapatfőnökünkkel, Christian Hornerrel, akinek én voltam a segítségére” – mondta az osztrák szakember.
A Red Bull korábban a Porschéval is egyeztetéseket folytatott, a német gyártóval azonban végül nem tudtak megállapodni, az osztrák csapat ugyanis szerette volna megőrizni függetlenségét. Ez a szemlélet azóta sem változott.
„A Forddal való tárgyalások később kezdődtek. Még ha a csapatot Red Bull Fordnak, vagy Ford Red Bullnak hívják is, a motor kizárólag a Red Bull Powertrainstől érkezik. A Ford az akkumulátortechnológiában lesz érintett.”
A Red Bull az elmúlt években szerzett világbajnoki címek után idén is bombaformában kezdte a Forma-1-es idényt, a színfalak mögött azonban komoly változások zajlanak – elsősorban Dietrich Mateschitz tavalyi halála után. Az üzletember feladatait a vállalat új vezérigazgatója, Oliver Mintzlaff vette át.
„Kétszer találkoztunk. Azt még látnunk kell, hogyan reagál majd az elképzeléseinkre. A Red Bull Racing mindig nagyon független volt” – folytatta Marko, majd hozzátette, természetesen nagyon hiányzik neki Mateschitz.
„Most már nem az van, hogy telefonon jelentek minden egyes edzés és verseny után. A közvetlen, személyes és barátságos kapcsolat már nincs jelen. Didi egy látnok volt. Ezt én már nem látom.”
A Red Bull tanácsadója pontosan emiatt azt sem tudja, meddig marad még az osztrák vállalatnál.
„Szabad ember vagyok. Bármikor abbahagyhatom, ha már nem érzem jól magam. Meglátjuk, mit tartogat a jövő.”