Marko: A Ford csak névadó lesz a Red Bullnál, a motort mi fejlesztjük - F1VILÁG.HU

Marko: A Ford csak névadó lesz a Red Bullnál, a motort mi fejlesztjük

HIRDETÉS
Szinte teljes egészében a Red Bull Milton Keynes-i központjában készülnek majd az osztrák istálló Forma-1-es motorjai 2026-tól, a Ford legfeljebb az akkumulátortechnológiában szerzett tapasztalatával nyújt segítséget a csapatnak.
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 05: Race winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 and Second placed Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 05, 2023 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok még februárban jelentették be, szövetségre lépnek a Forddal, így az amerikai gyártó 2026-ban visszatér a száguldó cirkuszba. Már a bejelentéskor tudni lehetett, az együttműködés inkább üzleti, mint technológiai lesz, a Red Bull ugyanis az új motorérára saját magának fejleszti majd V6-os erőforrását.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Speed Week című lapnak részleteket is elárult arról, hogyan találtak egymásra a felek.

„Mindkét fél közeledett a másik felé. Az egyeztetéseket személyesen az elnök, Bill Ford, valamint Jim Farley vezérigazgató folytatta a mi csapatfőnökünkkel, Christian Hornerrel, akinek én voltam a segítségére” – mondta az osztrák szakember.

A Red Bull korábban a Porschéval is egyeztetéseket folytatott, a német gyártóval azonban végül nem tudtak megállapodni, az osztrák csapat ugyanis szerette volna megőrizni függetlenségét. Ez a szemlélet azóta sem változott.

„A Forddal való tárgyalások később kezdődtek. Még ha a csapatot Red Bull Fordnak, vagy Ford Red Bullnak hívják is, a motor kizárólag a Red Bull Powertrainstől érkezik. A Ford az akkumulátortechnológiában lesz érintett.”

A Red Bull az elmúlt években szerzett világbajnoki címek után idén is bombaformában kezdte a Forma-1-es idényt, a színfalak mögött azonban komoly változások zajlanak – elsősorban Dietrich Mateschitz tavalyi halála után. Az üzletember feladatait a vállalat új vezérigazgatója, Oliver Mintzlaff vette át.

„Kétszer találkoztunk. Azt még látnunk kell, hogyan reagál majd az elképzeléseinkre. A Red Bull Racing mindig nagyon független volt” – folytatta Marko, majd hozzátette, természetesen nagyon hiányzik neki Mateschitz.

„Most már nem az van, hogy telefonon jelentek minden egyes edzés és verseny után. A közvetlen, személyes és barátságos kapcsolat már nincs jelen. Didi egy látnok volt. Ezt én már nem látom.”

A Red Bull tanácsadója pontosan emiatt azt sem tudja, meddig marad még az osztrák vállalatnál.

Hirdetés

„Szabad ember vagyok. Bármikor abbahagyhatom, ha már nem érzem jól magam. Meglátjuk, mit tartogat a jövő.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!