Eláruljuk, miért vették el Alonso 100. F1-es dobogóját! - F1VILÁG.HU

Eláruljuk, miért vették el Alonso 100. F1-es dobogóját!

HIRDETÉS
Nem megfelelően töltötte le a versenyen rá kiszabott büntetést, így végül megfosztották Forma-1-es pályafutása 100. dobogós eredményétől Fernando Alonsót. Kiderült, miben is hibázott pontosan az Aston Martin!
action, Jeddah Corniche Circuit, GP2302a, F1, GP, Saudi Arabia
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

Alonso a 2. helyről vágott neki a vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíjnak, és bár jól rajtolt, hiszen megelőzte Sergio Perezt, hamar kiderült, a spanyol ellen vizsgálatot indítottak, nem sokkal később pedig meg is büntették őt, mivel nem megfelelően foglalta el rajtpozícióját a start előtt.

Alonso 5 másodperces időbüntetést kapott, amit aztán első bokszkiállásánál le is töltött a kétszeres világbajnok. A spanyol pilóta ennek tudatában folytatta útját a versenyen, és végül a két Red Bull mögött a 3. helyen ért célba, igaz, a futam hajrájában jelezték neki, növelje 5 másodpercnél nagyobbra előnyét George Russell-lel szemben, fennáll a veszélye ugyanis annak, hogy újabb 5 másodperces időbüntetést kap.

Alonsót aztán végül 10 másodpercre büntették meg a versenybírók – mint kiderült, azért, mert nem megfelelően töltötte le büntetését. Az Aston Martin pilótája már a dobogóra is felállt, amikor kiszabták rá az újabb 10 másodpercet, mely miatt végül a 4. helyre csúszott vissza.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelen cikk megírásáig nem publikálta részletes indoklását, a televíziós felvételek áttanulmányozása után megállapítható, mi is történt pontosan. Alonso kerékcseréjekor a hátsó emelőt tartó szerelő munkaeszközével hozzáért a kétszeres világbajnok autójának hátuljához, és rajta kívül még legalább egy kollégája ugyancsak érintette az Aston Martin versenygépét. Mivel a szabályzat szerint az időbüntetés letöltéséig nem lehet megkezdeni a munkát az autón, a büntetés jogos.

Ami viszont ugyancsak jogos kritika, amit maga Fernando Alonso fogalmazott meg, hogy miért csak a verseny után derült ki az újabb büntetés – a spanyol pilóta sérelmezi, hogy még hivatalos vizsgálat sem indult ellene, ha tudtak volna a hibáról, akkor akár 11 másodpercre is növelhette volna előnyét Russell-lel szemben.

Nos, hivatalos információkat erről szintén nem osztottak még meg az FIA részéről, ám könnyen lehet, hogy a versenybírók elsiklottak afelett, hogy az Aston Martinnál rosszul töltötték le az időbüntetést, a rivális csapatok viszont természetesen árgus szemmel figyelnek ilyenkor, és talán az sem véletlen, hogy csak a verseny hajrájában jelezték az esetet a versenyirányításnak, amikor a versenybíróknak már egész egyszerűen nem volt idejük kivizsgálni az ügyet.

A verseny után nem sokkal egyébként még maga Mike Krack, az istálló csapatfőnöke is értetlenül állt a történtek előtt: „Ha jól értem, nem úgy töltöttük le a büntetést, ahogy kellett volna. Még nem tudom 100 százalékig, hogy miért nem. Vizsgáljuk ezt a dolgot.”

„A szabályzat úgy szól, hogy nem lehet dolgozni az autón. Azt gondolom, az autó álló helyzetben volt – több mint 5 másodpercig, mielőtt elkezdtünk dolgozni rajta. Meg kell tudnunk, miért jött ez a büntetés.”

Krack egyébként nem zárta ki annak lehetőségét, hogy fellebbeznek az ítélet ellen, amennyiben nem elég meggyőzőek az FIA bizonyítékai az ügyben.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Eláruljuk, miért vették el Alonso 100. F1-es dobogóját!
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!