A Forma-1 vezetősége a 2021-es szezonban próbálta ki először a sprintversenyek formátumát, amelyek során a vasárnapi nagydíj mellett szombaton is rendeznek egy rövidebb, bokszkiállás nélküli viadalt. Eddig kizárólag normál, épített versenypályákra szerveztek sprinteket, idén azonban az utcai pályájáról híres Baku is beáll ebbe a sorba. A döntéstől több csapat vezetője is összerezzent, ugyanis utcai versenyhelyszínen mindig nagyobb a baleseti kockázat. Ez különösen a költségplafon miatt érintheti érzékenyen az istállókat.
„Egyszerűen nevetséges, hogy az év első sprintfutamát az azerbajdzsáni utcákon rendezik” – reagált a döntésre a Red Bull főnöke, Christian Horner. „Nézői, rajongói szempontból valószínűleg az év egyik legizgalmasabb sprintje lesz. A költségkorlátozás szempontjából viszont az egyetlen dolog, ami ránk vár, hogy rommá törjük az autót, ami sok pénzbe fog kerülni.”
Az F1 döntéshozói tavaly decemberben hozták nyilvánosságra a sprintfutamos hétvégék listáját. Baku mellett Ausztriában, Belgiumban, Katarban, Texasban és Brazíliában rendeznek rövidített versenytávú szombati futamot. Eközben az F1 a szóban forgó hétvégék menetrendjének átalakításán is dolgozik.
„Bakuban egy verseny is elég, de a tény, hogy kettő lesz, jelentősen megnöveli a várható történések esélyeit. De ez is a kihívás része, ezzel kell szembenéznünk. Remélhetőleg rendbe tudjuk tenni a szóban forgó hétvégék menetrendjét, így azok dinamikusabbá válnak. Tudom, hogy ezen dolgozik a sportigazgató, és remélhetőleg eredményre is jutunk vele. Az azerbajdzsáni sprinttől azonban tartok.”
Nem Horner az egyetlen, aki aggódik az esetleges javítási költségek miatt. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown is hasonló véleményt formált Bakuról.
„Akármikor látogatjuk meg, Baku mindig nagy izgalmakat és jelentős számlákat eredményez. A szurkolók számára biztosan izgalmas lesz, de én abban bízom, hogy az autók úgy térnek vissza a garázsba, ahogy elhagyták azt” – fogalmazott.