A brit csapat versenyzői, Fernando Alonso és Lance Stroll a becslések szerint mintegy 2 tizedmásodpercet veszített a hétvége során a bakui pálya célegyenesében, autóik DRS-rendszere ugyanis nem működött megfelelően. A meghibásodást elsősorban az új, alacsony légellenállású hátsó terelőszárny specifikációjának aerodinamikai jellemzői okozták, a DRS ugyanis túlságosan oszcillált, és csak alkalmanként aktiválódott. A helyzetet súlyosbította a bakui pálya hepehupás felülete, mint ahogy a célegyenesben tapasztalt légnyomás is.
Átmeneti megoldásként a csapat kenőanyagot használt a hátsó szárny véglapjainál, hogy megkönnyítse az állítható terelőlap mozgását.
„Nem árulhatom el, de nem álltunk messze attól, hogy WD40-et használjunk!” – mondta nevetve a Motorsport.com című internetes lapnak Krack, amikor erről kérdezték. „Az autó parc ferme hatálya alatt volt, szóval nem sokat tehettünk. Próbáltuk megtisztítani a felületeket, igyekeztünk ellenőrizni a réseket, ilyesmi.”
„Az FIA-val mindent leellenőriztünk, és nagyon segítőkészek voltak ebben, és láthatták, hogy ki is cseréltünk egy szárnylapot Fernando autóján. Ez egy rutinvizsgálat után történt, ha ugyanis folyamatosan húzzuk a szárnylapot, miközben az nem mozog, akkor nagyobb terhelésnek vetjük alá. Szóval biztonsági okokból le akartuk cserélni.”
Krack hozzátette, a DRS-probléma inkább csak zavaró volt az istálló számára, mintsem valódi deficit a teljesítmény tekintetében.
„Inkább volt zavaró, mint valódi hátrány, mivel a DRS működött a hátsó egyenesben, szóval nyilván kicsit büntetett csak – de a sprinten és a versenyen működött. Ha elvégezzük az elemzést az időmérővel kapcsolatban, akkor láthatjuk, hogy főleg a kettes szektorban veszítettünk, ahol nincs DRS-zóna.”
„De elvonta a figyelmünket, a csapat nagy része erre fókuszált, és ez az oka annak is, hogy már nem jelent majd problémát. Összességében azt gondolom, sikerült orvosolnunk. Szerettük volna előbb megoldani, illetve leginkább azt, ha nem is lett volna. De végső soron nem volt olyan nagy dráma.”