Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a hétvégi Miami Nagydíjnak otthont adó versenypályán a három DRS-zónából kettő 75 méterrel rövidebb lesz, mint a tavalyi versenyen. A döntést azt követően hozta meg az FIA, hogy Bakuban 100 méterrel lett rövidebb az előzési zóna a célegyenesben, a verseny pedig – bátran mondhatjuk – unalomba fulladt.
A versenyzők közül pedig sokan nem értik, a Forma-1 irányító testülete miért hoz ilyen intézkedéseket – főleg úgy, hogy az ő véleményüket ki sem kérik a témában.
„Szerintünk egyikünk sem igazán érti, miért lettek lerövidítve” – mondta George Russell, aki nem mellesleg a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] igazgatója is. „Együnkkel sem konzultáltak erről, és nem is kérték ki a véleményünket. Szerintem a bakui verseny magáért beszél.”
„A DRS egy segítség az előzéshez, és mindig izgalmas, amikor megvannak ezek a nagy DRS-előnyök, megadja a lehetőséget a harcra, és Bakuban egyértelműen túl rövid volt.”
A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc egyetért versenytársával – ő abban bízik, a pilóták reakciója után az FIA nem fogja rövidítgetni a DRS-zónákat.
„Nem hiszem, hogy ez a jó irány” – fogalmazott. „Ezekkel az autókkal még mindig elég nehéz követni egymást. Jobb, mint a korábbi generációs autókkal, de még nem elég jó ahhoz, hogy kevesebb DRS legyen, szóval remélhetőleg a jövőbeli versenyeken nem fogják lerövidíteni a zónákat.”
A Red Bull világbajnoki címvédője, Max Verstappen arról beszélt, őket nem érinti olyan érzékenyen a dolog, mivel versenyautójuk igazán hatékonyan működik a DRS-zónákban. A holland ugyanakkor Leclerc-hez hasonlóan beszélt arról, nem egyszerű harcolni a mai F1-es versenyautókkal.
„Ha mondjuk a mezőny végéről zárkózik fel az ember, nem számít, milyen hosszú a zóna, előre fogsz jutni. De csak egy-két tizedes tempókülönbség van, ahogy Bakuban láttuk, akkor esélytelenné válasz egy DRS-vonatban” – magyarázta a Red Bull versenyzője.
„Hogy a DRS zóna túl rövid-e, vagy az autók nem elég jók ahhoz, hogy szorosan kövessék egymást? Szerintem a kettő kombinációja. Az autók túl nehezek. Túl merevek, szóval nem lehet igazán meglovagolni a kerékvetőket, és egy kicsit más ívet választani, mivel mindenki szinte ugyanazt az ívet használja, hiszen így működnek az autók, egyszerűen ennyire merev a felfüggesztés.”
„És minél több leszorítóerőt találnak a csapatok, feltehetően annál nehezebb lesz majd követnünk egymást.”
A fentiekkel Logan Sargent és Esteban Ocon is egyetértett a sajtótájékoztatón, Fernando Alonso azonban védelmébe vette az FIA-t.
„Tavaly itt volt a legkönnyebb előzni, szerintem az FIA ezért rövidített a zónákon. Bakuban is könnyen lehetett előzni tavaly, úgyhogy lerövidítették a DRS-zónát” – mondta az Aston Martin versenyzője.
„Hallottam, hogy Lewis [Hamilton] azt mondta, túl rövid volt a DRS, ami szerintem rájuk a nagy leszorítóerő miatt volt igaz. A Red Bullnak például túl hosszú volt. A célegyenesben Max megelőzte Leclerc-t, és már kívül tudott fékezni az 1-es kanyarban. Szóval egy autó számára túl hosszú volt. Ha egy másik autót nézünk, már túl rövid.”
„Gyanítom, az FIA azon kalkulációk alapján dönt, amiket a tavalyi versenyek után végez. Bakuban és Miamiban tavaly könnyű volt előzni. Ezért rövidítettek. Meglátjuk, mi lesz idén, de nehéz megjósolni.”
„Való igaz, hogy idén egy kicsit nehezebb követni egy másik autót. Ez 100 százalékig így van.”