A Red Bull idén abszolút domináns teljesítménnyel rukkolt elő a Forma-1-ben, a csapat számos tekintetben jóval a riválisok előtt jár. Ezek közé tartozik az osztrák istálló rendkívül hatékony DRS-rendszere, mellyel nemrég külön videóban foglalkoztunk.
A szezon első versenyein pedig általános gyakorlattá vált, hogy az FIA kísérletezésbe fogott a DRS-zónákkal kapcsolatban: Ausztráliában négy előzési zónát használhattak a versenyzők, Bakuban és Miamiban viszont lerövidítették azok hosszát. A döntést a versenyzők jelentős része is kritizálta, Azerbajdzsában ugyanis már-már unalomba fulladt a verseny bő egy héttel ezelőtt.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója Miamiban fakadt ki – szerinte azért változtat az FIA, mert a Mercedes „nyafog” a hátránya miatt.
„Az előzés mindig nehéz volt, de különösen, amikor lerövidítik a DRS-zónákat. És tudjuk, ez miért történik…” – mondta a szakember a Motorsport-Magazinnak, majd hozzátette, szerinte egyértelműen azért rövidítgetnek mostanában az előzési zónákon, hogy megfosszák előnyétől a Red Bullt.
„Pontosan. Megálljt kell parancsolnunk az efféle manipulatív trükkökkel való beavatkozásoknak. Bizarr, hogy az összes csapat közül a Mercedes nyafog.”
„Éveken át a Mercedes motorja volt kiemelkedő, és jóval előrébb jártak a versenytársaknál, mint mi most. És amikor egyhuzamban két évig egy bukásra ítélt autóval állsz elő, bölcsebb lennél, ha inkább arra fókuszálnál.”