A sárga zászlós jelzésekre már eddig is szigorú szabályok vonatkoztak az F1-ben, a dupla sárga zászlós jelzésnél a Nemzetközi Sportkódex előírásai szerint a versenyzőknek „jelentős mértékben” csökkenteniük kellett a sebességet, nem előzhettek, és fel kellett készülniük a megállásra, vagy az irányváltásra”. Az időmérőkön emellett törölték azokat a köridőket, melyeket dupla sárga zászlós jelzés mellett értek el a pilóták.
Ilyen előírások viszont nem vonatkoztak a mezőnyre akkor, amikor a biztonsági autó mögött, vagy a virtuális biztonsági autós szisztéma alapján köröztek – sőt, sokszor előfordult, hogy a versenyzők a megszokottnál gyorsabban hajtottak ilyenkor a dupla sárga zászlós szakaszokban, hogy tartsák magukat a számukra előírt „delta időhöz”.
Mostantól viszont a versenyzők meghatározott sebességgel mehetnek csak át a dupla sárga zászlós szakaszokon akkor is, amikor pályán van a biztonsági autó, vagy virtuális biztonsági autós feltételek vannak érvényben.
Az FIA technikai igazgatója, Tim Goss szerint az újítás a versenyzők és a pályán dolgozók számára is nagyobb biztonságot eredményez majd.
„Szeretnénk egy olyan eszközzel szolgálni a versenyzők számára, mely segíti őket az incidensek során, és még biztonságosabbá tudjuk tenni vele a versenyeket” – mondta a szakember. „Néhány éve a biztonsági autó vagy a virtuális biztonsági alatt a delta időket használtuk referenciaként a sebesség csökkentésére. Amikor tehát a biztonsági autó pályára gurult, vagy virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe, a versenyzőket informáltuk a delta időről a kijelzőjükön, illetve rádióhangok révén, nekik pedig pozitívban kellett tartani ezt az értéket – ez azt jelentette, hogy lassabbak voltak, mint a referenciaidő az adott körre.”
„Viszont voltak alkalmak, amikor az autók teljesen jogosan átmenetileg növelték a sebességüket, hogy visszanyerjék azt az időt, amit elveszítették korábban ehhez a referenciaidőhöz képest.”
„Most szeretnék kiterjeszteni a delta idő fogalmát annak érdekében, hogy az autók szigorúan lelassítsanak egy szükséges delta időre, amikor dupla sárga zászlós jelzés van a virtuális biztonsági autó, vagy a biztonsági autó alatt. Szóval bevezetünk egy dedikált referencia sebességkorlátozást azokon a részeken, ahol meglengetik a zászlókat.”
A versenyzők vizuális és auditív jelzést is kapnak a dupla sárga zászlós zónákról, szóval nem éri őket váratlanul, hogy le kell lassítaniuk. A delta időre vonatkozó követelményeket a dupla sárga zászlós zóna előtt nullára állítják majd.
Habár az új rendszer potenciálisan hátrányt okozhat majd bizonyos versenyzők számára, amennyiben a mögöttük érkezőkre már nem vonatkozik a jelzés, az FIA szerint a biztonság az elsődleges.
„Ha egy autó átmegy a dupla sárga zászlós zónánk, több viszont nem, és ennek az adott autónak le kell lassítania, akkor időt veszít az ellenfelekkel szemben” – mondta az F1 elektronikai vezetője, Olivier Hulot. „Az FIA számára viszont az biztonság az elsődleges, amikor pedig veszély van a pályán, vagy sportbírók dolgoznak, bármi áron minimalizálnunk kell a kockázatot.”