A Honda hivatalosan 2021 végén intett búcsút az F1-nek, a Red Bull-lal kötött megállapodása révén azonban egészen a jelenlegi motoréra végéig, 2025-ig erőforrásokkal látja majd el az energiaital-gyárosok két csapatát.
Mivel 2026-ban új motorszabályok lépnek életbe a Forma-1-ben, az elektronizáció pedig még nagyobb szerepet kap majd, a Honda nem zárta ki a visszatérés lehetőségét, és rendszeresen részt vett a regulákkal kapcsolatos egyeztetéseken is. Végül kedden jelentették be, az Aston Martin partnereként újra aktív motorgyártói lesznek a Forma-1-nek.
Joggal merül fel viszont a kérdés, hogy a japán gyártó vajon mekkora hátrányba került ellenfeleivel, a Ferrarival, a Mercedesszel, a Renault-val, a Red Bull-lal, vagy éppen az újonnan csatlakozó Audival szemben, akik már jó ideje dolgoznak a 2026-os motorprojekten. A választ nem más, mint a Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe adta meg, aki elárulta, valójában a háttérben folyamatosan zajlott a munka.
„Mindenekelőtt szeretném megemlíteni, hogy folyamatosan szállítjuk a motorokat a Red Bull kérésére a jelenlegi Forma-1-es érában is. Szóval a mostani F1-es versenyek kapcsán is folyamatos működésben vagyunk” – mondta a szakember.
„Ami pedig az új, 2026-ban bevezetésre kerülő szabályokat illeti, folyamatosan foglalkoztunk olyan elemekkel, melyek az erőforrás szempontjából fontos tényezők. Szóval nem álltunk le teljesen a kutatási és fejlesztési tevékenységünkkel. Ellentétben azzal, amikor legutóbb kivonultunk, ezúttal végig folytattuk a fejlesztéseket.”
„Egészen 2022 márciusáig teljes mértékben folytattuk az erőforrás fejlesztését, teljes támogatást nyújtottunk partnerünknek. Szóval 2022 márciusáig a létszám változatlan volt, a fejlesztési létszámok tehát 2022 márciusáig megvoltak. Ezt követően felosztottuk különféle karbonsemleges projektekre, így a létszám elkezdett csökkenni 2022 áprilisától kezdődően. Ám 2022 áprilisában létrehoztunk egy új vállalatot is Honda Racing Corporation néven.”
„Ez a vállalat a motorsport számára dedikáltuk, és folyamatosan foglalkozott négykerekű technológiák tanulmányozásával és fejlesztésével, ezért mi magunk is folyamatosan tanulmányoztuk az új szabályozást. Nem hiszem tehát, hogy olyan sokat veszítettünk volna, függetlenül attól, hogy kivonultunk a Forma-1-es versenyzésből.”