A három év múlva érkező új technikai szabályok kapcsán a motorspecifikáció az, amelynek paramétereiről a leggyorsabban megállapodtak a csapatok az FIA-val, ám az autók számos más területén még nyitott kérdés, hogy milyen változások jöhetnek. Most, hogy a motorok kérdése eldőlt és minden gyártó megtalálta a jövőbeli csapatát, a váltók helyzete került előtérbe.
Az ezredforduló környékén a váltók még izgalmas fejlesztési területnek számítottak az F1-ben, azok minél hatékonyabbá tételével a csapatok értékes időt nyerhettek a pályán, mára azonban a versengés ezen a területen megszűnt, hiszen mindenki nagyjából ugyanazzal a csúcstechnológiával rendelkezik, az előállítás költségei azonban magasan maradtak.
„A váltó ma már nem differenciáló tényező, minden csapat nagyjából ugyanazt a teljesítményt tudja belőle kihozni” – vázolta fel a helyzetet Mike Krack, az Aston Martin csapatvezetője a Motorsportnak nyilatkozva. „Az áruk azonban iszonyúan magas, különösen más kategóriákhoz viszonyítva. A költséglimit világában pedig muszáj feltennünk a kérdést, hogy tényleg van-e értelme ilyen bonyolult technológiát hajszolnunk, amikor azzal semmiféle teljesítménybeli előnyt nem szerzünk. Jelenleg ugyanis minden csapat évi 8-9 millió dollárt dob ki erre, az egész paddockra vetítve pedig ez egy év alatt nagyjából 100 millió.”
Az Aston Martin, illetve jogelődjei az utóbbi időben előbb a McLarentől, majd a Mercedestől vásárolták a váltót, utóbbi partnerség pedig jelenleg is fennáll. Ám 2026-tól, amikor a Honda érkezik hozzájuk motorpartnerként, saját váltót kell építeniük, ehhez külön fejlesztési részleget felállítva. A silverstone-i csapatnak emiatt fokozottan is érdeke, hogy egyszerűsödjenek a váltókra vonatkozó szabályok.
„Tárgyalunk az FIA-val arról, hogy lenne-e lehetőség egyszerűbb, olcsóbb váltók bevezetésére, amely kevésbé összetett technológiával rendelkezik, és amiből talán kevesebb darabot is elég lenne használni egy évben a fenntarthatóság jegyében” – folytatta a csapatfőnök.
„Persze találhatunk valamiféle középutat. Nem akarom azt mondani, hogy minden csapat egyenváltót használjon, de bizonyos elemeit illetően lehet egységesítés. Arról is lehetne beszélgetni, hogy megszakításmentes legyen-e, illetve hogy hány fokozattal rendelkezzen.”