A spanyol szerint egész egyszerűen túl sok problémát okoz az, hogy a kvalifikáció első szakaszában 20 autó van egyszerre a pályán. Szerinte jó megoldás lenne, ha felosztanák a mezőnyt a kvalifikáción, ahogy teszik azt a Forma-2-ben és a Forma-3-ban is.
A juniorszériákban két csoportra bontják a mezőnyt, és két külön időmérőt tartanak. A pole pozíciót az a pilóta szerzi meg, aki a legjobb köridőt futja, az ő kvalifikációs csoportjában lévő versenyzők kapják a páratlan számú rajtkockákat, míg a másik csoport pilótái a párosakat.
„A Q1 túl sok… Szerintem ezekkel a széles autókkal, és minden mással egyszerűen túl veszélyes” – magyarázta Sainz a szombati F1-es időmérő után. „Meg kellene találnunk a módját annak, hogy felosszuk az időmérőt 10 autónak, szóval minden csapatból egynek. Biztos vagyok abban, hogy ez megoldaná azt a kuszaságot, amit a Q1-ben láttunk.”
Nem mindenki gondolja viszont úgy, hogy változtatni kellene, Lando Norris például az ötlet ellen van, pedig őt az időmérőn épp gyorskörében tartotta fel Charles Leclerc.
„Ha mindenki teszi a dolgát, és elmegy az útból, nincs szükség ilyenekre” – mondta a brit. „De őszintén szólva nem olyan nehéz ez…”