A spanyol pilóta a 4. helyről vágott neki a monte-carlói futamnak, a verseny első szakaszát pedig Esteban Ocon mögött töltötte. Hiába volt gyorsabb a franciánál, a pálya karakterisztikájából adódóan lehetetlen volt számára az előzés. Amikor aztán az Alpine versenyzője kiállt, Sainz elkezdte nyomni a gázt – egy körrel később azonban csapata őt is a bokszba hívta, és hiába volt sokkal gyorsabb kerékcseréje, mint Oconnak, végül nem tudott a francia elé kerülni.
„Mi a f*sz? Pontosan erről beszéltem!” – üvöltötte Sainz a rádión, majd mérnöke azzal nyugtatta, hogy Lewis Hamiltonnal szemben védekeztek, mire a spanyol azt felelte: „Nem érdekel Hamilton!”
Sainz már bánja, hogy ennyire frusztrált volt a rádión, ugyanakkor továbbra is azt gondolja, tovább kint kellett volna maradniuk a pályán.
„Eseménydús versenyünk volt, végig üldöztük Ocont, folyamatosan ott voltunk a váltóján” – mondta a spanyol pilóta a Motorsport.com című internetes portál kérdésére. „Én is vigyáztam a gumikra, a kemény keverékekre, és úgy tűnt, volt egy lassú kiállása, én pedig valósággal szárnyaltam a bevezető körömben, és úgy döntöttünk, csinálunk egy elévágást. De a tempómat látva talán lehettünk volna egy kicsit türelmesebbek.”
Sainz aztán az eső megérkezte után kénytelen volt megvárni a bokszban, amíg csapattársa, Charles Leclerc autójára is felszerelik az intermediate-abroncsokat – emiatt végül visszacsúszott a 8. helyre, és ebben a pozícióban ért célba.
„Mindenekelőtt azt gondolom, Monaco egy kicsit lutri, és most is az volt mindenki számára, én pedig valószínűleg a rossz végére kerültem a dolgoknak. Az első bokszkiállásunk vitás, vissza fogom nézni, mert nyilván nagyon gyors voltam a bevezető körben, és úgy tűnt, sokkal jobb a tempónk tiszta pályán. Végig menedzseltem a gumikat, aztán hirtelen a bokszba mentem – ez frusztrált.”
„A második kiállásom pedig – ahogy már mondtam – lutri volt. Nem arról volt szó, hogy jó-e, vagy nem – vagy a kelleténél egy körrel korábban, vagy egy körrel később ejti meg az ember.”