Az Aston Martin múlt héten jelentette be, megállapodott a Hondával, így 2026-tól a japánpk erőforrásait használja majd a Forma-1-ben. A brit csapat most a Mercedes motorjaival versenyez, emellett pedig a váltót és a komplett hátsó felfüggesztést is a német istállótól vásárolja. Miután összeáll a Hondával, erre természetesen már nem lesz lehetősége, így az Aston Martin házon belül oldja meg a váltó és a felfüggesztés fejlesztését. Hiába van még két és fél év 2026-ig, a munka hamarosan el is kezdődik
„2026-tól házon belül készítjük a váltót és a hátsó felfüggesztést” – mondta Mike Krack csapatfőnök. „A hétvégén költözünk át az új gyárba, utána pedig el is kezdjük fejleszteni a saját váltót. Még azért van két és fél évünk.”
Krack ugyanakkor Monacóban azt mondta, szerinte a Forma-1-nek át kellene gondolnia a váltókra vonatkozó regulákat – ezek az egységek ugyanis egész egyszerűen túl drágák.
„A váltó ma már nem differenciáló tényező, minden csapat nagyjából ugyanazt a teljesítményt tudja belőle kihozni” – vázolta fel a helyzetet az Aston Martin csapatvezetője a Motorsportnak nyilatkozva. „Az áruk azonban iszonyúan magas, különösen más kategóriákhoz viszonyítva. A költséglimit világában pedig muszáj feltennünk a kérdést, hogy tényleg van-e értelme ilyen bonyolult technológiát hajszolnunk, amikor azzal semmiféle teljesítménybeli előnyt nem szerzünk. Jelenleg ugyanis minden csapat évi 8-9 millió dollárt dob ki erre, az egész paddockra vetítve pedig ez egy év alatt nagyjából 100 millió.”
„Tárgyalunk az FIA-val arról, hogy lenne-e lehetőség egyszerűbb, olcsóbb váltók bevezetésére, amely kevésbé összetett technológiával rendelkezik, és amiből talán kevesebb darabot is elég lenne használni egy évben a fenntarthatóság jegyében” – folytatta a csapatfőnök.
„Persze találhatunk valamiféle középutat. Nem akarom azt mondani, hogy minden csapat egyenváltót használjon, de bizonyos elemeit illetően lehet egységesítés. Arról is lehetne beszélgetni, hogy megszakításmentes legyen-e, illetve hogy hány fokozattal rendelkezzen.”