Miközben a silverstone-i istálló kiváló formában kezdte a szezont, a csapat hazai versenyén a Red Bull, a McLaren és a Mercedes versenyzőivel szemben is alulmaradt múlt hétvégén. Mike Krack csapatfőnök viszont annak nagyon örül, hogy a Ferrarinál sikerült több pontot gyűjteniük – igaz, 18 pontos hátrányba kerültek a Mercedesszel szemben.
A konstruktőri pontverseny második helyét jelenleg az ezüstnyilak foglalják el 203 ponttal, míg az Aston Martin 181 ponttal a harmadik pozícióban áll a Ferrarit (157 pont) megelőzve.
„A károk minimalizálásáról szólt a hétvége. Úgy fogalmaznék, hogy nem volt meg az a teljesítmény szombaton és vasárnap, amit szerettünk volna” – ismerte el a Motorsport.com című internetes portál kérdésére a szakember. „És azt, hogy több ponttal távoztunk, mint a Ferrari, szerintem nevezhetjük kárminimalizálásnak.”
Miközben a csapat Fernando Alonso révén hat dobogós eredményt is szerzett az idény első hét versenyén, a legutóbbi négy futamon háromszor sem tudott a legjobb pozíciókért harcolni.
„Mindig mondtam, hogy nem szerezhetünk folyamatosan dobogós eredményeket” – folytatta Krack. „10 versenyen 6 dobogós eredményünk volt. Mindig mondtam, hogy lesznek pillanatok, amikor egy kicsit nehezebb dolgunk lesz. És most volt egy olyan versenyhétvégénk, amikor szombaton egyértelműen nem volt meg az a tempó, amit szerettünk volna.”
„A versenyen pedig úgy voltunk vele, hogy a mostani erősségünkre fogunk támaszkodni, ami szerintem a kerékcsere, a rajtok, és a jó stratégia. És egészen jól működött. Ezekre tudtunk támaszkodni a verseny napján. És szerintem ez tette lehetővé azt, hogy tisztességes mennyiségű pontot szerezzünk.”
Arra a kérdésre, hogy aggasztja-e, hogy a McLaren látszólag csatlakozott a küzdelmekhez a mezőny elejében, Krack így felelt: „Az aggodalom rossz szó. Szerintem megerősíti azt, amit mindig is mondtam, hogy óvatosnak kell lennünk, mielőtt túl gyorsan meghatározzuk az erősorrendet.”
„Ausztriában például láthattuk, hogy a Mercedes eléggé hátul volt, Barcelonában pedig nagyon erős teljesítményt nyújtottuk. Mi nagyon erősek voltunk Kanadában, nem sokkal ezelőtt, ahol a dobogóért harcolhattunk. Ezért is mondtam mindig, várjunk addig, amíg látunk két, három, esetleg négy típusú pályát, hogy lássuk, milyen is a valódi erősorrend. És azt gondolom, ehhez tartani is kell magunkat.”
Az Aston Martin csapatfőnöke azt mondja, a jövő hétvégi Magyar Nagydíj, illetve az azt követő spái versenyhétvége után már tisztább képet kapnak: „Azt gondolom, a nyári leállás előtt már azt mondhatjuk, hogy tisztább képünk van arról, hol is tartunk, és ez lehetővé teszi, hogy meghatározzuk, merre kell tovább haladnunk.”
„És figyelembe kell vennünk azt is, hogy sok olyan verseny következik, melyek karakterisztika szempontjából nagyon eltérőek, mint a korábbiak. A naptár alapján kisebb leszorítóerőt igénylő pályák vannak elöl, és aztán jönnek olyan versenyek, melyeken talán jobbak lehetünk. Ezek olyan dolgok, amiket látnunk kell a következő három versenyhétvége elemzései alapján.”
Azt Mike Krack is elismeri, az egykörös tempóra nagy hangsúlyt kell fektetniük, Alonso ugyanis Silverstone-ban csak a 9. helyről indulhatott.
„Az időmérő kulcsfontosságú. Főleg az olyan pályákon, ahol nehezebb előzni, mint a Hungaroringen – még ha most könnyebb is, mint korábban. Azt gondolom, az időmérős teljesítmény kulcsfontosságú ahhoz, hogy elöl végezzünk az F1-ben. A statisztika nem hazudik. Ez egy olyan alapvető terület, melyen javítanunk kell. De mindez azzal kezdődik, hogy kielemezzük a gyengeségeinket a jelenlegi versenyhétvégék után.”
„Az elvárások viszont nőttek a hat dobogó után. 10 versenyhétvégén 6 dobogós eredményt szereztünk, teljesen normális, hogy magasak az elvárások. És megpróbálunk eleget tenni ezeknek.”