Amilyen gyorsan megérkezett a Forma-1-es mezőnybe, olyan gyorsan távozott is onnan Nyck de Vries, akinek mindössze tíz versenyhétvége után felbontotta szerződését az AlphaTauri istállója. A holland származású pilótát a tavalyi Olasz Nagydíj hétvégéjén kapta vállára az F1-es paddock, miután De Vries a beteg Alex Albont helyettesítve a nyolcadik rajthelyről a kilencedik pozícióban ért célba a Williamsszel.
A Red Bull azonnal lecsapott az ígéretes versenyzőre, akinek azonban nem sikerült felvennie a ritmust az energiaitalosok testvércsapatánál, ezért a Magyar Nagydíjra a Red Bull Daniel Ricciardót ültette a helyére. Franz Tost csapatvezető elmondása szerint ez a döntés az egész istállót megérintette.
„A csapatot is érzékenyen érintette, hiszen jó kapcsolatot ápolunk Nyckkel. Nem volt könnyű dolga nálunk. Először is, az év első fele minden újonc számára nehéz, hiszen számos olyan pályán megfordulnak, ahol előtte nem versenyeztek, például Melbourne-ben, Miamiban, Szaúd-Arábiában. Aztán elérkezünk Bakuban, ami sprintversenyes hétvége. Ez azt jelenti, hogy egyetlen szabadedzés után időmérő következik.”
„Manapság minden újoncnak alaposan fel kell készülnie, ha a Forma-1-ben érkezik. Számomra ez 5-6000 kilométernyi privát tesztet jelent egy régebbi autóban, ahogy az Alpine tette [Oscar] Piastrival. Ez az egyetlen járható út.”
Az AlphaTauri jelenleg a konstruktőri tabella utolsó helyét foglalja el. Tost elismerte, De Vries dolgát nem könnyítette meg a csapat körülményesen viselkedő autója.
„Egy bonyolult autó mindig tovább nehezíti a helyzetet. Ausztriában és Silverstone-ban jobb teljesítményt vártunk, hiszen azokat a pályákat jól ismeri. A teljesítmény azonban nem mutatkozott meg, ezért döntöttünk a menesztése mellett. A szezon második felét is szem előtt tartottuk: Szingapúrt, Japánt, Mexikót, Austint és Katart sem ismeri.”
Mindezek ellenére Tost úgy véli, a Red Bull jó döntést hozott, amikor a pilóta tavaly őszi beugrása után szerződést ajánlott a pilótának.
„Több mérlegelésre nem volt lehetőség, hiszen többször nem ült autóba. A végső döntést a Red Bull hozta meg. Utólag könnyű okosnak lenni. Úgy gondolom, abban a helyzetben helyes volt a döntés” – tette hozzá.