A német istálló nehezen kezdte a 2023-as idényt, ezért már a szezon első felében jelentősen átépítette versenyautóját, a teljesítménynövekedés pedig szemmel látható volt. Bár az ezüstnyilak győzelmekért egyelőre nem csatázhatnak, Lewis Hamilton rajtelsőséget tudott szerezni a Hungaroringen.
Toto Wolff ugyanakkor néhány hete azt mondta, lassan eljön az ideje annak, hogy teljes erejükkel a 2024-es, W15-ös kódjelű versenygép fejlesztésére összpontosítsanak. A Mercedes számára a 2022-ben bevezetett új technikai szabályok komoly kihívást jelentettek, hiszen kezdettől fogva meg kellett birkózniuk a „delfinezés” problémájával, míg idén a W14-es egyensúlyával vannak problémák.
Andrew Shovlin, a csapat mérnökigazgatója azt mondja, abban bíznak, hogy jövőre a problémák megoldása helyett már valóban a teljesítménynövelésre koncentrálhatnak.
„El kell mondani, hogy a mostani szabályokkal, illetve azzal, ahogy az autók működnek, nagy figyelmet fordítottunk a problémák megoldására. Legyen szó a pattogásról, vagy az egyensúllyal kapcsolatos problémákról, amiket próbálunk megoldani, de miközben fejlődünk ezen a téren, az autó fejlesztésének tényleges módja az, hogy a jobb teljesítményt hajszolod” – magyarázta a szakember. „Így kevésbé fókuszálsz azon dolgok hosszú listájára, amiket meg kell oldanod, és inkább arra helyezed a hangsúlyt, amivel ténylegesen javítani tudsz a köridőn.”
„A jövő évi autó esetében a hangsúly azon van, hogy a kulcsfontosságú döntések nagy teret engedjenek a fejlődésnek. Idén is láthatjuk, a csapatok mennyit tudnak javítani a teljesítményükön év közben, erre egyszerűen képesnek kell lenned.”
„Ám ahogy azt említettem, kevésbé koncentrálunk a problémák listájára, és arra figyelünk, hogyan tudnánk előrelépni a köridő tekintetében. És remélhetőleg egy olyan lépést tudunk megtenni, mellyel rendszeresen pole pozíciókat szerezhetünk, és képesek leszünk a győzelmekért harcolni.”