Ahogyan arról az F1Világ is beszámolt, a Forma-1 csapatai, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a száguldó cirkusz képviselői Belgiumban ültek össze, az F1 Bizottság meetingjén pedig egyeztetéseket folytattak arról is, hogy a legfrissebb elemzések szerint a Renault V6-os erőforrása jelentős lemaradásban van a többiek motorjaihoz képest.
A francia aggregátok akár 30 lóerővel is gyengébbek lehetnek, ez pedig komoly hátrányt jelenthet az Alpine csapata számára. Mindez azért is érzékeny téma, mert az F1 egy ideje befagyasztották a motorfejlesztéseket, az erőforrásokhoz tehát csak különleges esetekben, például a megbízhatóság növelése, költségcsökkentés, vagy éppen biztonsági aggályok okán lehet hozzányúlni.
Az F1 Bizottsága a Forma-1 erőforrásokkal foglalkozó tanácsadói testületéhez továbbította a témát, hogy kiderítsék, mit lehetne tenni annak érdekében, hogy megoldják a Renault problémáját. Amikor utoljára a motorteljesítmény kiegyenlítésének témaköre felmerült, az FIA javaslata szerint a legjobb megoldás az lett volna, ha az erősebb erőforrások teljesítményét fogják vissza. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff viszont leszögezte, most hallani sem akar ilyesmiről.
„A szórakoztatás a sport mögött áll, és ez a sport azért annyira sikeres, mert egyszerűen keményen kell dolgozni ahhoz, hogy sikeres legyél” – magyarázta Wolff. „Ha pedig motorgyártóként visszaesel, a motorod pedig nem úgy teljesít, mint a többieké, akkor az nyilvánvalóan mindenki problémája. Ugyanakkor viszont a befagyasztott motorok időszakában nem akarunk alulmaradni azért, mert valakinek lehetőségeket adunk.”
„Viszont meritokratikus módon kell eljárni. És erre van egy szabály a 2026-os erőforrásokra vonatkozó szabályzatban, miszerint, ha egy gyártó erőforrása több mint 3 százalékkal gyengébb, mint a legerősebb erőforrás, akkor a csapatoknak jóhiszeműen le kell ülniük, és vitára kell sort keríteni.”
„És amint mindannyian megértjük, miben is rejlik ez a teljesítménybeli lemaradás, meg kell vitatnunk, hogy mennyi próbapados órát, illetve fejlesztési jokert adunk. És erről beszélni kell.”
„De hozzányúlni az üzemanyag-átfolyáshoz, vagy teljesítménykiegyenlítést alkalmazni kész katasztrófa, és csődöt jelent az F1 számára. Még csak beszélni sem szabad róla.”