Mint ismert, 2026-ban átalakulnak a motorokra vonatkozó szabályok az F1-ben: habár a V6-os erőforrásokat megtartják, azok tervezése jelentősen módosul, és nagyobb szerepet kap majd az elektromos hajtás. A Forma-1 csapatai viszont attól tartanak, az új regulák nem várt következményeket hozhatnak magukkal, Max Verstappen pedig arról beszélt, a szimulációk alapján a 2026-os versenyautók „borzasztóak” lesznek.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed ben Sulayem nemrég egy interjúban azt mondta, mindent megtesznek azért, hogy a 2026-os versenygépek kisebbek és könnyebbek legyenek, az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack pedig azt mondja, jelentősen módosítani kell majd a kasztnikra vonatkozó szabályokon is.
Amikor a RaceFans című internetes portál arról kérdezte a brit szakembert, aggasztóak-e számára a 2026-os szabályok, így felelt: „Igen, azok. Mindannyiunk számára azok.”
„Azt gondolom, a motorgyártók – vagy erőforrásgyártók, ahogy hívnunk kell őket – az FIA-val közösen úgy alkották meg ezeket a szabályokat, hogy hittek abban, a kasztnik képesek lesznek tartani velük a lépést. És aztán láttuk, hogy szükség lesz néhány drasztikus lépésre a kasztnikra vonatkozó szabályok terén, hogy működjön a dolog. De technikailag lehetséges.”
„Ezért is mondom azt, hogy dolgozzunk össze annak érdekében, hogy ez az egész dolog működjön. Egészen biztos vagyok abban, hogy képesek leszünk működőképes szabályokat találni, amikkel mindenki elégedett lesz.”
Az Aston Martin 2025 végéig a Mercedes erőforrásait használja a Forma-1-ben, 2026-ban viszont Honda-motorokra vált. Krack elárulta, természetesen már vannak egyeztetések a japán gyártóval a jövőbeli együttműködés kapcsán.
„Van dialógus minden fronton. Legyen szó sportszakmai kérdésekről – például, hogy mennyi belépőkártyára van szükségük –, vagy arról, hogy milyen struktúrát igényelnek a paddockban, együtt kell-e ülnünk, esetleg külön. Az efféle dolgokra ugyanis rengeteg időt kell szánni.”
„De persze arról is, hogy hogyan fog néz ki a motor „csomagolása” a 2026-os kasztniba az alapján, amit eddig tudunk. Ezek még előrehaladott egyeztetések. Alapvetően beszélgetünk a sportról, pénzügyekről, technikai dolgokról, minden területről, hiszen mindannyiunknak vannak meglévő partnerei. Az együttműködés pedig ott kezdődött el, hogy rendszeres egyeztetéseket folytatunk.”
Bár a Honda emlékezetesen sokat küszködött akkor, amikor 2015-ben visszatért a Forma-1-ben, Krack meg van győződve arról, hogy a japánok erős erőforrással állnak majd elő 2026-ban.
„Nagyon bízom ebben, mert az alapján, amit látok, a Honda fantasztikus, igazi versenyzők. Nyomnak mindent, és láthatjuk, hogy világbajnok motort adnak most is. Sokkal inkább arról szól a dolog, hogy alázatosak legyünk, és tartsuk ezt a magas szintet velük. Az eddig látottak alapján le vagyok nyűgözve.”