A most 42 esztendős Alonso 2005-ben és 2006-ban szerzett világbajnoki címeket a Renault színeiben, utolsó F1-es győzelmét pedig tíz éve, a 2003-as Spanyol Nagydíjon szerezte a Ferrarival. Alonso az olasz istálló színeiben több alkalommal is közel került a vb-címhez, ám háromszor is csak ezüstérmes pozícióban zárt. A kétszeres világbajnok most egy interjúban beszélt arról, mennyit változott a hozzáállása azóta, hogy kétévnyi kihagyás után 2021-ben visszatért a száguldó cirkuszba. A harminckétszeres futamgyőztes elárulta, hogyan próbál motivált maradni a nehéz helyzetekben.
„Nagyon fájdalmas, igazi fájdalom az, amikor leveszed a sisakot, és nem vagy a dobogón, és látod ünnepelni a többieket” – mondta Alonso a High Performance című podcastben. „Olyasvalami ez, amit az ember néhány óráig. nem tud megemészteni, amíg haza nem ér, vagy le nem fekszik aludni, és másnap reggel meg nem próbálja feldolgozni a történteket.”
„Ha például te hibáztál, vagy a stratégiával volt baj, vagy az autónk egyszerűen csak nem elég gyors… Fontos, hogy az embernek legyen újra terve, legyen egy program a fejében, amit követni akarsz. Tisztelned kell önmagad, a csapatodat, a csapattársaidat, tudván, hogy van egy terv a cél eléréséhez. Van egy terv, hogy jobb legyél fizikailag, van egy terv, hogy jobbak legyetek az egyenesekben, van egy terv, hogy kevesebb mechanikai probléma legyen, mivel egyre erősebbek vagyunk a megbízhatóság terén, szerződtetünk például két embert, építünk új épületeket, hogy például jobb váltónk legyen a jövőben. Amint erre ráállsz fejben, szerintem nagyon könnyű tovább folytatni, és továbbra is a legjobbat kell nyújtanod.”
„Ha pedig van bármiféle kétely benned, vagy nincs meg a bizalom a csapatodban, vagy nem bízol a szerelődben, vagy van két rossz kerékcseréd, és soha nem beszélsz róla, vagy nem hozol létre egy tervet, hogy javíts a rendszeren – mivel egyértelműen van gyengesége a rendszernek –, akkor nagyon nehéz motiváltnak maradni és teljesíteni. Szóval mindenben a kiválóságra kell törekedni.”
Alonso elismerte, nagyon szeretett volna világbajnoki címet nyerni a Ferrarival, ám ha visszamehetne az időben, leginkább azon változtatna, hogy jobban megélje pályafutása különleges pillanatait.
„Ha visszamehetnék az időben, hogy változtassak dolgokon, akkor a Ferrarival való győzelem lenne talán az első, amit választanék. 2010-ben és 2012-ben néhány körre voltunk a bajnoki győzelemtől, és az talán sok minden végkimenetelét megváltoztathatta volna.”
„Csalódott voltam, hogy ezeket a lehetőségeket elszalasztottam. Az ember viszont sok más egyéntől is függ, és más csapatoktól is, az autók teljesítményétől – szóval nehéz bánni valamit, mivel nem a te kezedben van a dolog.”
„Amit viszont kétségkívül bánok, hogy nem élveztem jobban az itt eltöltött időmet. Pontosan tudom, hogy már a végén járok a pályafutásomnak, és jön egy új élet, néhány év múlva már nem fogok versenyezni. Ha pedig majd visszatekintek a pályafutásomra, sok remek dolgot és barátságokat látok majd, és hihetetlen élményeket.”
„De úgy vagyok vele, hogy jobban kellett volna élveznem, és ha újra tudnám élni az életemet, akkor talán nem változtatnék a csapataimon, egyetlen döntésemen sem, vagy ezen a Ferrari-dolgon… Csupán azon változtatnék, hogy egy kicsit jobban megéljem ezeket a pillanatokat, hogy több emlékem legyen.”
„2005-ben és 2006-ban Brazíliában nyertem meg a világbajnokságot, és alig emlékszem valamire azokból a délutánokból és estékből, ami szomorú… Szóval az efféle dolgokon változtatnék.”
Alonso azt mondja, természetesen motiválja az, hogy újra a legjobb legyen a Forma-1-ben, de nem üldözi kétségbeesetten az újabb sikert.
„Imádnám, ha újra világbajnokságot tudnék nyerni, de nem ez a legfőbb prioritás. Azt gondolom, élvezem a folyamatot – főleg most, az Aston Martinnal –, hogy esélyesek legyünk a jövőben. Imádom a csapattal töltött időt, azt, ahogy fejlődünk számos különböző területen.”
„99 százalék, hogy újra kipróbálom majd magam a Dakaron… Nem is arról van szó, hogy a harmadik vb-cím kevésbé prioritás, mert prioritás. De az, hogy megnyerjem a Dakart egy napon, nagyon fontos cél számomra. Lehet, hogy nyolcszor, tízszer kell részt vennem a versenyen, hogy egy napon szerencsém legyen, és a győzelemért harcolhassak. De ha nyerni tudok a Forma-1-ben, az Endurance-versenyzésben, valamint a Dakaron, az valami különleges lenne számomra versenyzőként és emberként. Szóval jelenleg ezek a kihívások vannak a fejemben.”