Vasseur idén januárban lett a Ferrari csapatfőnöke, miután Mattia Binotto közös megegyezéssel távozott a csapattól. A szakember nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen a maranellóiak utoljára 2007-ben nyertek egyéni világbajnoki címet a Forma-1-ben Kimi Räikkönen révén, a konstruktőrök között pedig utoljára 2008-ban tudtak győzedelmeskedni.
A maranellóiak természetesen a színfalak mögött kőkeményen dolgoznak azon, hogy újra nyerő pozícióba kerüljenek, ehhez pedig elengedhetetlen az is, hogy új szakembereket szerződtessenek. Fred Vasseur elárulta, ez a mai Forma-1-ben egyáltalán nem könnyű feladat.
“A Forma-1 világában a munkaerőpiac most olyan, mint a futballisták esetében: a legjobb 50 szakembernek három vagy több évre szóló szerződése van, szóval meg kell várni, amíg ezek lejárnak, vagy pedig kemény büntetéseket kell kifizetni, illetve le kell tárgyalni, hogy előbb elengedjék őket. Magyarán szólva komplikált” – fogalmazott a Ferrari-főnök a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. “A brit csapatokhoz képest ráadásul mi nehezebb helyzetben vagyunk. Mivel ott a csapatok közel vannak egymáshoz, ha valakit leszerződtetnek, az említett szakember megtarthatja ugyanazt a házat, ugyanazt az iskolát a gyerekeinek, ugyanazt az életmódot. Ahhoz viszont, hogy egy mérnök idejöjjön hozzánk, meg kell győznünk őt, aztán a feleségét, majd a következő héten a gyerekeit…”
“Amikor én a Sauberhez szerződtem, a feleségem nem akart jönni, nem is költözött el Franciaországból Zürichbe. Most viszont igen, de megértem, hogy ez nem könnyű. Fel kellett hagynia a tevékenységeivel, pedig szereti, amit csinál. Nyár után majd Bolognában telepedünk le, velünk jön a négy gyermekünk közül a legfiatalabb, aki most kezdi a középiskolát, és az iskola közelében vettünk egy házat. Bologna egy csodás város, közelebb vagyok a reptérhez is. Ingázni fogok majd Maranello és az otthonom között: korán kelek, az autóban töltött időmet pedig munkával kapcsolatos telefonhívásokkal töltöm majd.”
Vasseur azt mondja, mióta megérkezett a Ferrarihoz, számos szakembert szerződtetett már, ők azonban szerződéseik miatt még egész egyszerűen nem tudtak munkához látni Maranellóban. Példaként említette a Mercedes egyik kulcsemberét is, aki várhatóan csak 2025-ben léphet szolgálatba a patinás olasz csapatnál. Úgy tudjuk, Loic Serráról van szó, aki hosszú évtizedek óta tevékenykedik már a Forma-1-ben, a Mercedest 2010 óta erősíti.
“Nagyjából 25 szakembert szerződtettünk, de még többet szeretnénk. Egyikük sem dolgozik még a Scuderiánál” – mondta Vasseur. “Leszerződtettünk egy nagynevű mérnököt is [a Mercedestől – a szerk.], aki 2025. január 1-jén áll majd munkába, de próbáljuk siettetni a dolgot. Hogyan tudnám megnőzni Toto Wolffot, hogy engedje el őt előbb?! Megpróbálom majd, ha ismét együtt hajózunk…”
“Ám ahogy történt Mekies esetében is, olykor vannak, akik távoznak a Ferraritól, a helyzetek keresztezik egymást, és lehet tárgyalni a dátumokról. Fogalmazzunk úgy, hogy hamarosan ez lesz a legnagyobb prioritással bíró munkám a Ferrarinál. Muszáj jó kapcsolatokat kialakítani, és meggyőzni az embereket a váltásról. Az elsőket a legnehezebb megszerezni, de aztán a többiek követni fogják őket.”