Leclerc: Lövésem sincs, az autó hogyan fog viselkedni egy adott kanyarban - F1VILÁG.HU

Leclerc: Lövésem sincs, az autó hogyan fog viselkedni egy adott kanyarban

HIRDETÉS
Kiábrándító véget ért Charles Leclerc számára a Forma-1-es Holland Nagydíj időmérő edzése. A monacói versenyző autót tört a Q3-ban, és csak a 9. helyről rajtolhat vasárnap.
Charles Leclerc Ferrari

A monacói versenyző a legutóbbi, belgiumi versenyhétvégén rajtelsőséget szerzett, ezen a hétvégén azonban erre esélye sem volt. A szombati időmérő utolsó szakaszában épp az 5. helyen állt, amikor a már szinte teljesen felszáradt pályán a gumifalnak ütközött a 9-es kanyarban.

Leclerc már a pénteki edzések után is sokat panaszkodott az autó egyensúlyára, az időmérő után pedig azt mondta, egész egyszerűen fogalma sincs arról, hogy Ferrarija az adott pillanatban miképp viselkedik a kanyarokban.

„Egyszerűen az autót rettentően nehéz vezetni ezen a hétvégén. A Forma-1-ben minden az érzésekről szól, arról, hogy tudjuk, milyen lesz az egyensúly, amint megérkezünk egy kanyarba. De jelenleg úgy megyek bele a kanyarokba, hogy fogalmam sincs, rendkívül alulkormányzott, esetleg iszonyatosan túlkormányzott lesz-e az autó. Ez pedig nagyon-nagyon megnehezíti a dolgunkat. Szóval eddig nagyon nehéz hétvégénk volt” – mondta a monacói versenyző, aki beszélt arról is, bár a pénteki edzések után sokat változtattak a beállításokon, nem lett jobb a helyzetük.

„Ez egyike azon hétvégéknek, melyeken az autót borzasztóan nehéz vezetni. Az első edzés óta küszködünk az 1-es, a 9-es és a 10-es kanyarokban. Teljesen megváltoztattuk az autót, és őszintén szólva nem sok minden van, ami segít bennünket ebben a három kanyarban.”

„Ezek azok a kanyarok, ahol semmilyen tapadás nincs a kanyar közepén, amikor felengedi az ember a féket. Ilyenkor pedig az ember csak bízik abban, hogy az autó a kijáraton újra betapad – ami az adott körben nem jött össze. És nyilván a falban kötöttem ki.”

A Ferrari csapata már gőzerővel dolgozik 2024-es versenyautóján, nemrég pedig kiderült, az istálló egy teljesen új koncepcióval áll elő a következő idényben.

„Nagyszerű ezt hallani, és nyilván alig várom! De először be kell fejeznem a 2023-as szezont. Viszont csak más irányba tudunk menni, mert, hogy őszinte legyek, az autót nagyon-nagyon nehéz vezetni. Egyszerűen nagyon-nagyon nehéz a határon autózni vele… Amint közel kerülünk a határokhoz, egyszerűen nem tudjuk, mi történik… Szóval nehéz a helyzet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Leclerc: Lövésem sincs, az autó hogyan fog viselkedni egy adott kanyarban
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!