A monacói pilóta a 9. helyről vágott neki a hollandiai futamnak, ám már a nyitókörben összekoccant Oscar Piastri McLarenjével, az ütközés miatt pedig jelentősen megsérült versenyautója. A Ferrari nem tudta orvosolni a sérüléseket, az első szárny elemei ugyanis egész egyszerűen megrongálták a padlólemezt, Leclerc pedig a verseny során folyamatosan veszített a leszorítóerőből.
A fiatal pilóta a 16. helyig csúszott vissza, és bár egy darabig versenyben maradt, végül a Ferrari úgy döntött, véget vet szenvedésének, és a bokszba hívta őt.
„Már az első körben, amikor megsérült az autó, sokkal jobban éreztem, mint ahogy a srácok mondták nekem a rádión” – magyarázta a monacói versenyző. „Kezdetben 5-10 pontnyi leszorítóerő-veszteséget mondtak, de aztán nyilván rá kellett jönnünk, hogy több mint 60 pontnyiról volt szó – ez pedig már egy másik kategória. Az első kör után elindultunk a lejtőn.”
Leclerc elárulta, versenyben maradtak, mert abban bíztak, megérkezik az eső, ez pedig lehetőséget kínálhatott volna számukra. A verseny hajrájában végül meg is jött a kívánt csapadék, a Ferrari versenyzője viszont azt mondja, ez már nem segített volna rajtuk.
„Egyszerűen csak vártunk némi esőre, hogy őszinte legyek. Nyilván nagyon nehéz vezetni egy autót 60 pontnyival kevesebb leszorítóerővel esőben, a csapadék viszont nagy káoszt is tud okozni, és meg lehet próbálkozni mással, mint a többiek, így be lehet zsebelni egy-két pontot. Minden pont számít, szóval nem akartuk túl hamar feladni.”
„Aztán úgy voltunk vele, hogy nem érkezik meg az eső – bár a végére ideért, de ez már túl késő lett volna.”
A Piastrival való ütközésről Leclerc azt mondja, szimpla versenybaleset történt: „Esős körülmények között mentünk slick-gumikkal, egy apró koccanás volt csak, de valamiért óriási következménye volt az én autóm esetében, szóval kár érte” – magyarázta a monacói, aki aztán szót ejtett a verseny elején megejtett kerékcseréjéről is, amikor is a Ferrari nem állt készen az intermediate-gumikkal.
„Én kértem a kiállást az utolsó kanyarban, szóval nagyon későn. De nyilván az időjárási helyzetet látva biztos voltam abban, hogy még ha veszítünk is 5-6 másodpercet a kiállással, könnyedén vissza fogjuk nyerni egy kör alatt.”
„Számítottam rá, hogy veszítünk némi időt, optimalizálhattuk volna egy kicsit jobban csapatként azzal, hogy a srácok időben előkészítik a gumikat az efféle helyzetekre, de ettől eltekintve jó döntés volt.”
A Ferrari versenyzője elismerte, a zandvoorti volt a szezon egyik legnehezebb versenye számára.
„Az eredményt tekintve egy kiesés nyilván nem jó, de hihetetlenül nehéz hétvége volt” – fogalmazott. „Az egyensúly talán egész szezonban nem volt ennyire rossz, mint ahogy az autó vezethetősége sem. Szóval meg kell vizsgálni a dolgot, mert az elmúlt két-három versenyen jobbak voltunk ezekben a dolgokban, valamiért viszont most nem.”