A maranellóiak kiábrándító formát nyújtottak Hollandiában, már az első szabadedzéstől kezdve küszködtek a tempóval, az SF-23-as versenyautók pedig rendkívül kiszámíthatatlanul viselkedtek a változó körülmények közepette. A Ferrarinál természetesen már gőzerővel folyik a munka a 2024-es versenyautón, ami egy teljesen új koncepció mentén épül majd. Az olaszok azt remélik, az idei problémákat sikerül teljesen kiismerni, így jövőre már nem lesznek hasonló gondjaik.
„Ne értsenek félre, elkezdtük már megérteni, mi is ez a probléma, de nagyon kevés lehetőségünk van korrigálni most, hogy az autó már megépült, és gyakorlatilag készen van” – mondta Carlos Sainz. „Tudjuk, hogy változtatnunk kell dolgokon a következő évre, de idén az olyan pályákon, mint a zandvoorti, illetve a szeles körülmények között, a nagy leszorítóerőt igénylő helyszínekek egyszerűen lassúak leszünk.”
Sainz hozzátette, bár az időmérőn közel 1,2 másodperccel lassabb volt a pole-t megszerző Max Verstappennél, az mindenképpen biztató, hogy az esős futamon képesek voltak a gyorsabb autókkal csatázni.
„Olyan autókkal harcoltunk, melyek sokkal gyorsabbak voltak nálunk egész hétvégén. Az egész futam során küzdöttünk velük, jó döntéseket hoztunk… A tempónk közel sem volt jó ahhoz, hogy megszerezzük az 5. helyet. Ez azt jelenti, hogy remekül kivitelezett versenyt futottunk, mindent jól csináltunk. Elégedett vagyok az eredménnyel, de azzal persze nem, hogy mennyit küszködtem, és milyen nehéz dolgunk volt.”
A Ferrari spanyolja azt reméli, a tempós monzai pályán ismét erősebb formát mutatnak majd.
„Monzában jobb dolgokra számítok, hiszen Spában sokkal gyorsabbak voltunk, mint Zandvoortban, és őszintén szólva azt gondolom, hogy az alacsony leszorítóerőt megkövetelő pályákon jobbak leszünk, és visszakerülünk a szokványos pozíciónkba.”