Aston Martin: Indokolt volt Alonso szingapúri kritikája - F1VILÁG.HU

Aston Martin: Indokolt volt Alonso szingapúri kritikája

HIRDETÉS
Az Aston Martin Forma-1-es csapatát irányító Mike Krack szerint semmi probléma nincs azzal, hogy versenyzőjük, Fernando Alonso meglehetősen kritikus hangot ütött meg az istálló szingapúri teljesítményével kapcsolatban.
action, Marina Bay Circuit, GP2315a, F1, GP, Singapore
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

A spanyol versenyző nagy reményekkel érkezett meg az utcai pályára, az ugyanis papíron feküdt az Aston Martin versenyautójának. Az istállónál abban bíztak, az élmezőnyben csatázhatnak majd, ehhez képest viszont idei legkiábrándítóbb hétvégéjét produkálta. Lance Stroll időmérős balesete után nem tudott rajthoz állni a versenyen, Alonso pedig egy problémás versenyt követően csak a 15. helyen futott be.

A kétszeres világbajnoknak minden kijutott: 5 másodperces időbüntetést kapott, mert hibázott a bokszutcába hajtva, ahol aztán rengeteg másodpercet veszített, ráadásul autójával sem volt minden rendben. Alonso a leintés után „vezethetetlennek” nevezte az AMR23-ast.

„Csapatként el kell fogadnunk, ha egy versenyző kritikus. Nyilvánvalóan nem olyan teljesítményt nyújtottunk, mint amilyenre számított, és amilyenhez hozzászokott – szóval szerintem rendben van a dolog” – mondta Mike Krack csapatfőnök Motorsport.com című internetes portál kérdésére. „Meg akarunk adni neki mindent, szóval teljesen normális, hogy egy sportember így reagál. Szóval nem probléma.”

Pedig egy darabig úgy tűnt, Alonso erős pontszerzéssel zárhat, hiszen a 6. helyen autózott – a versenye azonban ezután teljesen szétesett.

„Azt gondoltuk, jó ritmusban vagyunk. Azt hiszem, tudtuk, hogy nehéz lesz menni az élen álló srácokkal. Szóval szerintem a közepes keverékű gumikkal minden elég szolidan ment. Aztán a biztonsági autó után felraktuk a kemény gumikat, és jobban küszködtünk egy kicsit – meg kell értenünk, hogy miért. Eljutottunk arra a pontra, amikor azt mondtuk, ha jön egy virtuális biztonsági autó, nem vagyunk biztosak abban, hogy teljesíteni tudjuk a teljes versenytávot megfelelő teljesítménnyel.”

„És úgy döntöttünk, váltunk, de aztán az események sorozata, a büntetés, a félresikerült bokszkiállás miatt nagyon rossz helyzetbe kerültünk. És ez jelentette a végét.”

Krack azt mondja, muszáj alaposan kielemezniük a hétvégén történteket, mert a pénteki szabadedzéseken Alonso versenytempója ígéretesnek mutatkozott.

„Tényleg meg kell értenünk, hogy mi történt. Volt egy kisebb sérülés is az autón, amit ki kell elemezni, hogy mekkora szerep jutott neki. Az egyik felfüggesztésburkolattal volt gond, egy aerodinamikai elemmel. Láttuk már a bokszkiállás során, illetve a fotókon.”

„Három különböző specifikációjú gumink volt. Szingapúrban pedig valahol mindig forgalomba kerülsz, aminek jelentős hatása van, és nem tudhatjuk, a többiek mennyire spórolnak, mennyire menedzselik a tempót. Szóval a megértés szempontjából ez az egyik legnehezebb verseny.”

Hirdetés

Krack nem tulajdonított komoly jelentőséget annak a bokszkiállással kapcsolatos bakinak, ami miatt Alonso végül büntetést kapott.

„Meg kell vizsgálnunk. Mivel van néhány beállítás, amit el kell végezni – meg kell néznünk, hogy ezek be lettek-e állítva, illetve, hogy emlékeztettük-e őt erre. Szóval óvatosan nevezném ezt hibának, amíg ki nem elemeztük a dolgot.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Aston Martin: Indokolt volt Alonso szingapúri kritikája
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!