A spanyol versenyző a gyenge időmérő után csak a 10. helyről vágott neki a szuzukai versenynek, a futam során pedig többször szóvá tette autója gyenge végsebességét. A legemlékezetesebb megnyilvánulása viszont azt követően született, hogy az Aston Martin nagyon hamar, már a verseny 11. körében a bokszba hívta őt kerékcserére.
Alonso a remek rajt után a 6. helyen autózott, a korai kiállással pedig a csapat azokra a versenyzőkre próbált reagálni, akik a spanyol mögött ugyancsak kiálltak kerékcserére. Alonso pedig a verseny későbbi szakaszában küszködött az előzésekkel a gyenge végsebesség miatt, majd a rádión azt üvöltötte csapatának, „az oroszlánok közé dobtatok ezzel a korai kiállással”.
Alonso végül a 8. helyen fejezte be a futamot, a leintés után pedig arról beszélt, egyáltalán nem dühös csapatára.
„Nos, nem voltam ideges. Szerintem ez ugyanaz a klasszikus téma, a FOM rádióbejátszásai, a kontextusból kiemelve” – magyarázta a Motorsport.com kérdésére a spanyol. „Nem tudom pontosan, mások mit mondanak, amikor egy lassabb autó mögött vannak, az egyenesben pedig ellépnek előttük nyitott DRS-sel. Talán azt mondják, ’oké, boldogan maradok itt mögöttük’.”
„De én inkább vagyok motivált, hogy megelőzzem őket. A pályán, ahogy mondtam, még nyitott DRS-sel is lassabb voltam. Szóval egy más stratégiát kértem, kiálltunk és legyőztük őket. Mi így csináljuk. Legyőzünk mindenkit a pályán, még ha a rádió is van a figyelem középpontjában.”
„Azt gondolom, gyorsak voltunk a versenyen, gyorsabbak, mint gondoltuk. A Ferrarik mögött voltam, (Lewis) Hamilton előtt, nem volt rajtam nagy nyomás sem. Azt hiszem, a 12. körben álltunk ki, és szerintem azért, hogy védekezzünk (Yuki) Tsunodával szemben, ami egy kicsit meglepő volt. A kiállás után nyilvánvalóan nagyon hosszú verseny várt rám.”
„Ez talán hiba volt. De utólag könnyű okoskodni. A végeredmény így is a 8. hely lett volna, a topcsapatok mögött. Szóval nem sokat változtatott volna a versenyünkön. Azért voltam dühös, mert szerintem az első kiállás túl korai volt. Nem vitatkoztam. Tudtam, hogy túl korán álltunk ki. És ez nem probléma. Olykor előnyökkel jár.”
Arra a kérdésre, hogy 16 verseny után elkerülhetetlen volt-e, hogy megkérdőjelezze a csapat egy döntését, Alonso így felelt: „Persze. Azt hiszem, két kemény keverékű gumink volt, a Ferrariknak csak egy. Az első kiállással ki akartuk kényszeríteni, hogy ők is hamar kiálljanak. Szóval megértem a stratégiát. Úgyhogy semmi baj nincs vele.”
„De amikor egy nagyon lassú autód van az egyenesekben, és forgalomba kerülsz, akkor lehetnek pillanatok, amikor lendületet veszítesz. Ez történt most, de teljesen rendben vagyok.”