Az extrém időjárási feltételek komoly kihívások elé állították az F1 mezőnyét, ám míg többen a hőguta tüneteivel küszködtek, addig Fernando Alonsónak egészen más jellegű gondjai adódtak verseny közben.
„Ég az ülésem, haver” – mondta a kétszeres világbajnok versenymérnökének a rádión. „Tudunk bármit is csinálni a bokszkiálláskor? Öntsetek rám vizet, vagy ilyesmi!”
A csapat a futam közben persze nem sokat tudott tenni, Mike Krack, az istálló csapatfőnöke ugyanakkor elismerte, visszatérő problémáról van szó, amit igyekeznek orvosolni.
„Igen, ez igaz. Néhányszor már jelezte a rádión” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, a probléma felmerült-e már korábban is. „Dolgozunk rajta. Nem arról van szó, hogy eddig nem csináltunk semmit. Már Szingapúrban is felmerült, és azt gondoltuk, már sokkal-sokkal jobb a helyzet. De aztán nyilván újra extrém körülmények merültek fel, szóval szerintem nem vagyunk messze a légkondicionálástól, ha így folytatódik!”
Arra a kérdésre, hogy miért melegszik túl az AMR23-as ülése, Krack így felelt: „Vannak hidraulikus vonalak, ott van az ECU is a versenyző körül. Ezek felmelegszenek, és próbáljuk elkülöníteni az ülést. De persze nem is akarunk semmiféle aktív hűtést, mivel annak súlya van.”