A silverstone-i istálló remek formában kezdte az idényt, a bajnokság elején ugyanis Fernnado Alonso révén a Red Bull legfőbb ellenfelei lettek. A csapat aztán egyre inkább lemaradt, miközben a McLaren, a Mercedes és a Ferrari jelentős fejlődést tudott elérni. Az Aston Martinnál azt mondják, rossz fejlesztési irányt választottak, emiatt nem tudták tartani a lépést ellenfeleikkel.
„Látjuk, hol mentünk félre az autó egyensúlyának meghatározása terén” – mondta Dan Fallows technikai igazgató. „Értjük, hogy ez miért ártott az általános teljesítményünknek. Most meg kell bizonyosodnunk arról, hogy nem követjük el újra ugyanezeket a hibákat. Az idei kétségkívül a tanulás éve.”
A múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon az Aston Martin jelentős fejlesztéseket vitt pályára, a sprinthétvégén azonban nem tudta kihozni ezekből a legtöbbet, ráadásul fékproblémákkal is küszködtek.
Eric Blandin, a csapat helyettes technikai igazgatója kifejtette, milyen nehézségeik voltak a szezon során.
„A szimulációs eszközeink elvittek bennünket egy bizonyos irányba aerodinamikai oldalon, mi pedig követtük ezt az utat, ami egyszerűen rossz volt. Azt hiszem, mostanra korrigáltuk a problémát az új csomaggal” – fogalmazott.
Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója hozzátette, a legnagyobb kihívást az jelentette számukra idén, hogy autójuk megfelelően működjön a lassú és gyors kanyarokban egyaránt.
„Alapvetően ezen generációs autókkal némi kihívást jelent az, hogy erősek legyünk a lassú és gyors kanyarokban, a hátsó hasmagasság optimalizálása szempontjából, anélkül, hogy felütné a fejét a delfinezés. Ez még két év után is problémát jelent mindenkinek.”
„Ha megnézik az autónkat, látható, hogy nem kifejezetten erős a gyors és lassú kanyarokban egyszerre. Szóval valamelyiket nem tudjuk jól megcsinálni, tulajdonképpen az év eleje óta. Most azon dolgozunk, hogy erősebbek tudjunk lenni alacsonyabb hasmagasságnál, és magasabb hasmagasságnál is.”
„Nem tettük könnyebben vezethetővé az autónkat. De a fejlesztésekkel, amiket Austinba vittünk, könnyebb lett vezetni. Viszont mindig egyensúlyozás megy ezen a téren, hiszen gyorsak is akarunk lenni. Próbálunk egy olyan autóval előállni, amivel 24 versenyen át versenyképesek tudunk lenni.”
Eric Blandin hozzátette, a szimulációs eszközökön természetesen folyamatosan javítaniuk kell.
„Mindig végre kell hajtani fejlesztéseket, folyamatosan. Mi is mindig javítunk a szimulációkon. Egy szimulációs eszköz milyensége attól függ, mit táplálunk be. Szóval meg kell értenünk jobban, és javítanunk kell a korreláción.”