Nagy visszhangot kavartak a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon történtek, amikor a verseny leintését követően az FIA négy autó kopólemezét vizsgálta meg, amelyek közül kettőt szabálytalannak talált. Charles Leclerc és Lewis Hamilton autóján is a megengedett kilenc milliméternél nagyobb mértékben kopott a titánium padlólemez, ami azonnali kizárást vont maga után. Hamilton szerint a 13 meg nem vizsgált autó közül több másik is szabálytalan lehetett, amiről Toto Wolff beszélt részletesebben.
„Ezt a visszajelzést kaptuk a többi csapattól, amelyek természetesen kommunikálnak a többi pilótával és a csapatvezetőkkel is. Szerintem sokan voltak kilenc milliméternél mélyebben” – magyarázta a Mercedes vezetője, aki ezt követően elmagyarázta, mi vezetett az ő kizárásukhoz.
„Az a probléma, hogy a sprinthétvégéken parc fermé alá kerülnek az autók, és onnantól nem lehet állítani rajtuk. Szombaton már számítottunk rá, hogy a határon lehetünk, de úgy gondoltuk, van némi mozgásterünk. Azonban új padlólemezünk volt, több leszorítóerővel. Emellett a sprintfutamon valószínűleg több DRS-es kört futottunk, amitől még többször leért az autó alja. Nem nekünk kedveztek a körülmények.”
Wolffnak azonban meggyőződése, hogy a későbbiek során nem találkoznak hasonló problémával.
„Teljesen a pályától és a sprinthétvégétől függött. Innentől óvatosabbak leszünk, és jobban alkalmazkodunk” – magyarázta a csapatvezető, aki Hamilton kizárása ellenére semmit sem változtatna a Mercedes versenyhez való hozzáállásán.
„Inkább elfogadom a kizárást akkor, ha esélyünk van a győzelemre, mint hogy 25 másodperces hátránnyal érjünk célba a harmadik helyen.”