Kis túlzással még a csillagok együttállása is az Aston Martin számára kedvezett a Brazil Nagydíj pénteki időmérő edzésén, ahol ismét az év eleji formájához hasonló eredményt ért el. Lanco Stroll karrierje legjobb rajtpozícióját, egy harmadik helyezést szerzett, közvetlenül mögötte pedig Fernando Alonso sorakozhat majd fel a rajtrácson.
A csapat az utóbbi hónapok során mintha zsákutcába került volna a saját autója fejlesztésével, az utóbbi két versenyhétvége tanulságai alapján azonban most egy olyan csomagot sikerült összerakniuk, amivel a szezonjuk egyik legjobb eredményét érték el. Erről Mike Krack beszélt.
„Szerintem mindannyian elégedettek lehetünk az elért eredménnyel. Az adatelemzéstől és az ide elhozott aerodinamikai csomagtól kezdve a pályán végrehajtott munkán át az adódó lehetőség kihasználásáig ma mindent a csapatmunkának köszönhetünk” – magyarázta a csapatvezető.
„Itt kifejezetten aprók a különbségek” – tette hozzá Tom McCollough teljesítményigazgató. „A csapat azonban a lehető legjobb autóval hajtott pályára, tanulva az utóbbi versenyhétvégékből. Minden egyes kifutást jól teljesítettünk. Őszintén szólva le voltam nyűgözve.”
Az időmérő utolsó szakaszában érkező esőre Max Verstappen mellett az Aston Martin reagált a legjobban. A brit csapat elsőként sorakozott fel a bokszutca végén, így volt idejük viszonylag enyhe körülmények között gyors kört teljesíteni. Kevin Magnussen 2022-es időmérő edzéséből merítettek ihletet, amikor a Haas pilótája hasonlóan változékony körülmények között szerzett rajtelsőséget a sprintfutamra.
„Nyilván azzal volt a legjobb esélyünk megelőzni az esőt, ha a mi autóink hajtanak először pályára. Nehéz körülmények voltak, ráadásul ezzel a stratégiával az abroncsok hőmérséklete sem volt az igazi. Minden azonban nem kedvezhet számunkra. Ráadásul a gyors körünkön forgalomba is kerültünk, mivel egyesek később hajtottak pályára, és az utunkba kerültek. Ennek ellenére megszereztük a második rajtsort, ami fantasztikus eredmény” – tette hozzá a szakember.
Mike Krack egyetértett azzal a felvetéssel, hogy Magnussen 2022-es pole-pozíciója mennyire jó példa arra, mit kell tenni közelgő esőfelhők esetén.
„Kevin esetéből levontunk néhány következtetést. Ilyen időjárás esetén elsőként kell felsorakozni a lámpánál. Igaz, hogy ezzel gumihőmérsékletet veszítünk, de így van a legjobb esélyünk megelőzni az esőt, aminek sokkal nagyobb hatása van a gumikra.”