A kétszeres világbajnok eleve jó eséllyel pályázott a dobogóra, hiszen a 4. rajtkockából indulva a futam jelentős részében a 3. helyen autózott, a futam utolsó szakaszában azonban utolérte őt a Red Bull rutinos pilótája, Sergio Perez, aki a hajrában támadást is indított a spanyol ellen.
Perez az utolsó előtti körben előzte meg Alonsót, és úgy tűnt, elorozza a dobogós helyet a kétszeres világbajnok elől, az Aston Martin pilótája azonban nem szakadt le, a célegyenes végén közel tudott maradni a Red Bullhoz, majd a DRS-t is kihasználva a 4-es kanyar előtt visszaelőzte riválisát. A hajsza aztán a leintésig folytatódott, Alonso pedig végül 53 ezredmásodperccel megelőzte Perezt, így megszerezte a 3. pozíciót.
A verseny után Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke Alonsót méltatta, aki teljesen szokatlan íveket használva próbálta visszaverni mexikói ellenfele támadásait.
“Érdekes küzdelem volt ez az utolsó pár körben. Nyilván minél közelebb kerültünk a verseny végéhez, annál izgalmasabb lett… érdekes küzdelem volt” – mondta a szakember, majd hozzátette: “Láthattuk, hogy olyan íveket használtunk, melyek – fogalmazzunk úgy, hogy – kicsit szokatlanok voltak. De Sergiónak hátul érdekes módon mondták, hogy csinálja ugyanazt.”
“Szóval lehetett látni azt az érdekes dinamikát, ami kialakult – mindenki próbálta menedzselni az abroncsait, hogy erős legyen azokon a részeken, ahol előzni lehet. És ez igazán érdekes volt. Látszott az óriási tapasztalart, ahogy Alonso menedzselte a játékot egy olyasvalaki ellen, aki papíron gyorsabb autóval rendelkezett.”
Arra a kérdésre, hogy Perez előzése után számított-e arra, hogy Alonso visszaszerzi a 3. helyet, az Aston Martin csapatfőnöke így felelt: “Azt soha nem tudhatjuk, kinek mennyi üzemanyag van az autójában, szóval valójában ez diktálja, hogyan alakul a vége. És aztán, amikor utolsó alkalommal mentek a 4-es kanyar felé, szerintem Fernando nagyon jól előkészítette a dolgot az 1-es és 2-es kanyar kijáratán, és sikerült neki az előzés.”