Alonso a vasárnapi verseny hajrájában vívott hatalmas csatát a Red Bull pilótájával: Perez az utolsó előtti körben el tudott menni mellette, Alonso azonban nem maradt le, és az utolsó körben, a 4-es kanyarban vissza tudta előzni a mexikóit. A két versenyző csörtéje aztán egészen a célvonalig folytatódott, az Aston Martin pilótája pedig végül 53 ezredmásodperces előnnyel megszerezte a 3. helyet.
Alonsónak F1-es pályafutása során természetesen bőven kijutott már a küzdelmekből: az egyik legemlékezetesebb csatáját 2005-ben vívta Imolában, amikor Michael Schumachert tartotta maga mögött a verseny hajrájában. Amikor a spanyol pilótát arra kérték, hasonlítsa össze a 2005-ös küzdelmet a vasárnapival, kifejtette, akkoriban egyszerűbb dolga volt, mivel nem kellett olyan taktikusan védekeznie, hiszen nem volt DRS.
“2005-ben könnyebb volt, mert nem volt DRS. Most a DRS-sel látszólag egy kicsit más a dolog, és egy kicsit másképp kell játszani” – mondta a kétszeres világbajnok. “És akkoriban a gumikezelés is teljesen más volt, akkor talán végig nyomni lehetett a gumikkal.”
Bár Pereznek a DRS segítséget nyújtott az előzéshez, Alonsónak is jól jött, amikor vissza tudott támadni a mexikói mögött.
“Igen, így igaz. Ha 2005-ben elveszítetted a pozíciót, akkor el is búcsúzhattál tőle, nem tudtat visszavenni, itt viszont volt egy második esélyem. Azért vezették be a DRS-t, hogy egy kicsit jobb show-t szolgáltasson, és ez most egy remek példa volt erre, hiszen két körrel a vége előtt megelőztek, és aztán kaptam még egy esélyt.”
Az Aston Martin pilótája Brazíliában arról is beszélt, az interlagosi pálya vonalvezetése már önmagában alkalmas arra, hogy látványos küzdelmeket produkáljon.
“Amikor volt egy előzés az 1-es kanyarban, jó esély volt rá, hogy a 4-es kanyar előtt visszanyerik majd a pozíciót. Ezért is látunk remek küzdelmeket mindig itt, Interlagosban. Látványos hétvége volt, mint mindig itt Brazíliában.”
“Olykor az időjárás nyújt látványos show-t, de ezúttal azt gondolom, eső nélkül is hihetetlen versenyeket láttunk. Szóval van valami ebben a pályában, hogy mindig tökéletes lehetőséget kínál a Forma-1-nek a tündöklésre.”