A jobb versenyek érdekében változhatnak az F1-es gumik - F1VILÁG.HU

A jobb versenyek érdekében változhatnak az F1-es gumik

HIRDETÉS
Új gumikoncepcióval szeretne előállni a 2025-ös Forma-1-es idényre a Pirelli, mely jobb versenyzést tehet majd lehetővé.
LOSAIL INTERNATIONAL CIRCUIT, QATAR - OCTOBER 07: Carlos Sainz, Ferrari SF-23 during the Qatar GP at Losail International Circuit on Saturday October 07, 2023 in Losail, Qatar. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Az idei szezonban a versenyzők sokat panaszkodnak az olasz gumigyártó termékeire, mondván, azok túl gyorsan elhasználódnak, és komoly menedzselésre van szükség ahhoz, hogy teljesíteni tudják velük a távokat, illetve a versenyeket. A Pirelli dolgát nehezíti, hogy a Forma-1 csapatai a vártnál nagyobb mértékben gyorsulnak idén, ahogy kiismerik a tavaly bevezetett technikai szabályokban rejlő lehetőségeket – emiatt pedig már szezon közben is meg kellett erősítenie a gumiszerkezetet a gyártónak.

Folyamatos aggályok vannak azzal kapcsolatban, hogy a gumik túlterhelése, illetve túlmelegítése rossz hatással van magára a versenyzésre is, a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola azonban azt mondja, nincs egyszerű megoldás a problémára.

“Komoly degradáció nélkül nem lenne ok arra, hogy két kerékcsere legyen a versenyeken” – mondta a szakember. “Úgy hiszem, hogy a legtöbb akció a pályán a gumidegradációnak köszönhető, annak, hogy hogyan tudják a versenyzők menedzselni az abroncsok elhasználódását.”

“Ha ezt lecsökkentjük – és fogunk is egy specifikus elemzést csinálni erről a következő hetekben -, akkor meggyőződésem, hogy azt kockáztatjuk, hogy vonatozás lesz. De értem, hogy a versenyzők panaszkodnak a túlzott gumikopásra, mivel szeretnék jobban nyomni neki.”

Az olasz gumigyártó ezért egy teljesen új gumikoncepció bevezetését tervezi 2025-ben, aminek köszönhetően a versenyzők jobban nyomhatják, ugyanakkor megmarad a stratégiai sokszínűség.

“Szeretnénk megérteni, hogyan módosítjuk az akciót a pályán, és csökkentjük a degradációt. Egy olyan gumit kell terveznünk, melynek degradációja más szinten van. Van egy szimulációs eszközünk, ezt használjuk akkor is, amikor publikáljuk a stratégiákat. Ez átlagokon alapul. Nem egy adott csapatot vizsgálunk meg, hanem egy átlagot vonunk. A szimulációnk nem veszi figyelembe a forgalmat a pályán, és ez fontos tényező.”

Mivel a jövő évre szánt gumikonstrukciót már jóváhagyta a gyártó, a módosítások leghamarabb 2025-ben érkezhetnek.

“Fontos, hogy az efféle célokat előre meghatározzuk a jövőre vonatkozóan, mivel meg kell értenünk, mi a jó a sportnak” – mondta Isola. “Figyelembe vesszük a versenyzők javaslatait és véleményeit, de azt is néznünk kell, hogy mi a sport érdeke.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A jobb versenyek érdekében változhatnak az F1-es gumik
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!