Az első vegasi gyakorlást alig 9 perc után félbe kellett szakítani, Carlos Sainz és Esteban Ocon ugyanis ráhajtott egy fellazult csatornafedélre. Kettejük közül Sainz autója sérült meg súlyosabban, a spanyol pilótának gyakorlatilag egy teljesen új autót kell használnia a hétvége hátralévő részében. Mivel a balesetben a Ferrari akkumulátora is megsérült, a csapatnak egy új egységet kellett beépítenie — emiatt pedig Sainz 10 rajthelyes büntetést kap majd.
A versenybírók hiába próbáltak felmentést adni a Ferrarinak, a szabályok keretein belül erre nincs lehetőségük.
„Természetesen odamentem hozzájuk és megvitattam velük a dolgot. Furcsa érzés ez számunkra, hiszen mindenekelőtt nem gondolom azt, hogy bármi rosszat is tettünk volna” — magyarázta a Ferrari csapatfőnöke. „Óriási árat kell fizetnünk ezért. Ráadásul még büntetést is kapunk, miközben pozícióért harcolunk még a bajnokságban — 10 rajthely óriási csapás!”
„Meg kell próbálnunk elkerülni azt, hogy ezen gondolkodunk, és el kell végeznünk a feladatot, miszerint vissza tudunk vágni. Jó a tempónk, az időmérőre kell fókuszálnunk, és jó versenyt kell futnunk. Nincs időnk erről beszélgetni.”
Arra a kérdésre, hogy a többi csapat melléjük állhatott-e volna ebben a kérdésben, Vasseur így felelt: „Nem hinném, hogy ez a csapatok döntése lehet, mondván, hogy megengedjük ezt meg azt. Ha holnap valaki a másik irányba tolja a dolgot, az már más történet.”
A szabályok szerint egyébként a versenyzők egyetlen kasztnit használhatnak egy nap alatt, mivel azonban a második szabadedzést már helyi idő szerint is pénteken, nem pedig csütörtökön tartották, a Ferrari — akárcsak az Alpine Esteban Ocon esetében — egy teljesen új autót adhatott Sainz alá.
„Ez is egy jó vicc volt! A nap folyamán nem lehet kasznit cserélni. De szóltak, hogy már elmúlt éjfél, ez pedig azt jelenti, hogy ez már nem ugyanaz a nap!”
Ahhoz persze, hogy a Ferrari fel tudja készíteni a spanyol pilóta autóját a második edzésre, kellett az is, hogy két és fél órával később kezdődjön a gyakorlás, mint eredetileg tervezték.
„Nem próbálunk rekordot dönteni ebben. De nyilván nagy dolog volt, mivel ki kellett cserélnünk a kasztnit, a motort, az akkumulátort, a váltót — egy új autót kellett építenünk. Remek munkát végeztek a szerelők.”