A monacói versenyző a pole pozícióból rajtolhatott a vasárnapi versenyen, ám a futam során mindkét Red Bull el tudott menni mellette, miután rosszkor jött számára a biztonsági autós szakasz, így ellenfeleinél idősebb abroncsokkal volt kénytelen versenyezni a futam második felében.
Leclerc viszont végig ütőképes tudott maradni, így az utolsó körben egy határozott manőverrel megelőzte Sergio Perezt, megszerezve ezzel a 2. pozíciót. A futam utáni sajtótájékoztatón pedig elárulta, előre eltervezte a manővert.
„Igen, amikor elhatároztam magam mellette, eléggé magabiztos voltam azzal kapcsolatban, hogy működni fog a dolog” — mondta a monacói versenyző. „Gyakorlatilag az volt az egyetlen lehetőségem. Az az egyetlen hely, ahol igazán meg lehet próbálkozni az előzéssel.”
„És azt is észben tartottam, hogy négy-öt körrel korábban Checo elkövetett ott egy kis hibát, szóval tudtam, hogy egy kicsit óvatos lesz a féktávon. Az utolsó előtti körben elkezdtem feltölteni az akkumulátoraimat, hogy készen álljak az utolsó körre, és bejött a dolog. Nyilvánvalóan nagyon-nagyon szoros volt, de nagyon örültem, és igazán élveztem a harcot.”
Perez a leintés után arról beszélt, a mezőny közepéről rajtolva is úgy érezte, meglehet a győzelem, de végül elégedett kell, hogy legyen a dobogó legalsó fokával is.
„Tényleg azt gondoltam, hogy elérhető a győzelem. Charles-t meglehetősen könnyen megelőztem, de egyszerűen nem tudtam ellépni tőle” — magyarázta a mexikói versenyző az F1TV-nek. „A végsebességem nem volt az igazi, Charles pedig az egész verseny során ott volt DRS-távolságon belül.”