Egyik pillanatban még teljes ura volt a helyzetnek, a következőben azonban már utasként száguldott a versenypályát övező egyik biztonsági falnak Carlos Sainz az Abu Dhabi Nagydíj második szabadedzésén. A Ferrari spanyol pilótája a nagy tempójú hármas kanyarban ráhajtott egy kisebb útegyenetlenségre, amitől az autója padlólemeze az aszfaltnak ütődött, az abroncsai pedig elveszítették a tapadást. Sainz az esetre visszatekintve úgy fogalmazott, semmilyen ráhatása nem volt az eset kimenetelére, miután elindult alatta a Ferrari hátulja.
„Képtelen voltam irányítani. Egyszerűen kitört alólam. Ez is egy olyan pillanat volt, amikor az ember azt érzi, hogy csak egy utas az autóban, miközben azt kívánja, bárcsak valamit másképp csinálhatott volna” – magyarázta a spanyol pilóta, aki egyébként alapvetően biztonságban érzi magát a modern F1-es gépekben.
„Ezekkel a biztonságos autókkal elég nagy ütközéseket is karcolások nélkül meg tudunk úszni. Nyilván vannak kisebb fájdalmaim, de nincs miért aggódni” – tekintett vissza az ütközésre Sainz, aki úgy véli, a 2022-ben bemutatott, alacsony padlólemezzel szerelt autók hajlamosabbak nagy sebességnél szívóerőt veszíteni, amikor útegyenetlenséggel találkoznak.
„Láttunk már ilyen baleseteket ezekkel az autókkal. Bármilyen apró úthibán megpördülhetünk, ami óriási ütközéshez vezethet. Nem ideális helyzet, de ez van” – tette hozzá.
A témához Daniel Ricciardo hozzátette, számára egyértelmű, hogy az új konstrukciójú autók miatt történnek ilyen balesetek.
„Hátul nagyon alacsony hasmagassággal kell mennünk annak érdekében, hogy leszorítóerőt termeljenek, de ezzel eléggé húzós tartományba kerülünk. Leginkább a nagy sebességű útszakaszok a veszélyesek, ahol igazán nagy a terhelés és alacsony a hasmagasság. Így történnek ezek a balesetek, amelyek során semmit sem tehetünk, nem tudunk reagálni rájuk. Láthattuk Carlost, ahogy kanyarodott, majd hirtelen utassá vált. Örülök, hogy jól van” – tette hozzá az AlphaTauri pilótája.