A Haas szerdán jelentette be, megválik az istállót 2016 óta, tehát a kezdetektől fogva irányító Günther Steinertől, helyére pedig Ayao Komatsut nevezte ki. Gene Haas, a csapat tulajdonosa a döntést azzal indokolta, hogy megelégelte már, hogy nem tudnak eredményesek lenni a Forma-1-ben, noha idén már kilencedik szezonjukat kezdik meg az autósportok csúcsosztályában.
A Haas kezdettől fogva partnerségben áll a Ferrarival, néhány éve pedig olyan szorosra fűzte együttműködését a két istálló, hogy az amerikai csapat egy külön részleget kapott a maranellói központban. A Haas a V6-os erőforrások mellett számos egyéb, a szabályok által engedélyezett alkatrészt átvesz az olaszoktól.
„A Ferrari nagyon jó hozzánk. Az első naptól kezdve velünk vannak, hihetetlen motorokat építenek. A felfüggesztésük rendkívül jó. Sok hardverüket használjuk. Remekül működik a dolog. Tényleg segítenek bennünket” — mondta Gene Haas. „Szégyellem, hogy nem tudtunk jobban teljesíteni így sem, a folytatásban viszont szeretnék előnyt kovácsolni azokból a remek eszközökből, melyek sok más csapatnál nem állnak rendelkezésre.”
„A dolgok sokkal versenyképesebbé válnak. A Red Bullnak ott az AlphahTauri, kezdjük látni, ahogy alakulnak ezek a partnerségek, és azt gondolom, a versengés nagyon intenzív lesz. Szóval nagyon fontos lesz, hogy lesz egy olyan partnerünk, mint a Ferrari.”
„Nagyon boldogan maradunk a Ferrarival. Remélem, hogy segíteni tudjuk őket a megbízhatóság terén. Ami a folytatást illeti, amikor a Sauber dobja a Ferrari motorjait, mi leszünk a Ferrari egyetlen partnercsapata. És talán szeretnének egy-vagy két ügyfélcsapatot. Talán örömmel maradnak velünk. De jobbnak kell lennünk. Nem lehetünk ennyire lemaradva a Ferraritól. Közelebb kell kerülnünk hozzájuk.”
A Haas tulajdonosa úgy látja, az aerodinamika terén kell jelentős előrelépéseket tenniük, hogy versenyképesek tudjanak lenni az F1-ben.
„Azt gondolom, alapvetően nagyszerű formula áll rendelkezésünkre. Itt vannak a Ferrari motorjai, melyek talán erősebbek, mint bármelyik másik jelenleg. A Ferrari hardvereit használjuk, remek kasztnink van. Sok mérnökkel beszélek, és azt gondolom, a legnagyobb hátrányban az aero terén vagyunk — az aerodinamikai programunknak működnie kell. Már nem bírom lenyelni azt, hogy amikor pályán vagyunk, minden hétvégén megaláznak bennünket.”
A Haas eddigi F1-es eredményei:
2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 8. 8. 5. 9. 9. 10. 8. 10.