A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai szabályzata szerint idén is 798 kg lesz az F1-es versenyautók minimumsúlya, a 2022-es szabályváltozások óta azonban a csapatok jellemzően túlsúlyos autókkal küzdenek, noha 2023-ra jelentős előrelépéseket sikerült tenniük.
A hírek szerint a Ferrari tavalyi modellje viszont a szezon elején még így is 6 kg-mal a súlyhatár felett volt, ami azt jelentette, hogy a csapat nem tudott ballasztsúlyok optimális elosztásával játszadozni. Olasz médiajelentések szerint ez lehet az egyik fő terület, ahol sikerült előrelépést tenniük a maranellóiaknak: úgy tudni, idén először a súlyhatár alatt lesz a Ferrari autója.
Hozzá kell persze tenni, feltehetően minden csapatnak, így az elmúlt évben domináló Red Bullnak is sikerül előrelépnie ezen a területen, ha azonban azt vesszük alapul, hogy 10 kg nagyjából 3 tizedmásodpercet jelenthet körönként egy olyan pályán, mint a barcelonai, akkor pusztán a súlycsökkentés révén körönként legalább másfél tizedmásodperces gyorsulással lehet számolni.
A könnyebb autó ráadásul nemcsak a nyers tempó tekintetében előnyös, hanem a Pirelli abroncsainak megóvása szempontjából is fontos — márpedig ez szintén egy olyan terület, melyen kőkeményen dolgoznak Maranellóban a tavalyi gumiproblémák után.
A Ferrari február 13-án, Fioranóban mutatja majd be 2024-es versenyautóját: a csapat tavaly a 3. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, idén pedig természetesen újra győzelmekért szeretne harcolni. Az autóbemutatók listáját ide kattintva nézheted meg.