Azt már a Mercedes új, W15-ös kódjelű autójának múlt heti bejáratásán is látni lehetett, hogy a csapat ismét egy trükkös első szárnyat fejlesztett ki, annak felső elemét ugyanis jórészt eltávolította, a megoldás azonban így is megfelel a technikai szabályok követelményeinek, mivel magát a szárnylapot egy meglehetősen vékony elemmel csatlakoztatta az orrkúphoz.
Bár a Mercedes ezzel látszólag megkerülte a szabályokat, Toto Wolff nem aggódik amiatt, hogy betiltják megoldásukat, elmondása szerint ugyanis a fejlesztések során folyamatosan kapcsolatban álltak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA).
„Ha valami felkerül az autóra, azt mindig egy FIA-val folytatott eszmecsere előzi meg, egy folyamatnak megfelelően” — mondta az osztrák szakember. „Nincs olyan, hogy van egy okos ötleted, felteszed az autóra, hogy teszteljed, és azon gondolkozol, ‘bele lehet-e kötni, vagy sem’. Ez egy hosszas dialógus, ami a tél folyamán történik. Úgy érzem, jó helyzetben vagyunk.”
A Forma-1 csapatai jelenleg Bahreinben tesztelnek, a gyakorlás eseményeiről élő szöveges tudósítás formájában számolunk be – kattints ide!