Mint ismert, 2026-tól új motorszabályokat vezetnek be a száguldó cirkuszban, emellett viszont magukra a versenyautókra vonatkozóan is módosulnak a regulák. Bár az erőforrásokra vonatkozó előírások már körvonalazódtak, és gőzerővel zajlanak a fejlesztések is, a csapatok azt még nem tudják pontosan, hogy a kasztnira vonatkozó szabályok hogyan módosulnak.
Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke azt reméli, a következő hónapokban az aerodinamikai szabályok piszkozatát már kézhez kapják, így elkezdhetnek gondolkodni azon, milyen irányba induljanak majd el a fejlesztések során.
„Volt egy beszélgetés [március elején], ahol sok dolgot megvitattunk. Azt gondolom, a cél az, hogy június végére meglegyen a teljes szabályzat” — mondta a brit szakember újságíróknak nyilatkozva.
Bár a Forma-1 csapatai a szélcsatornás munkálatokat, illetve a CFD-fejlesztéseket csak 2025. január 1-jén kezdhetik majd meg a 2026-os autók kapcsán, Krack azt mondja, muszáj előbb válaszokat kapniuk a kulcskérdésekben.
„Innen indulunk majd, feltehetően nem lesznek még teljesen készek a szabályok. De azt gondolom, fontos, hogy hamar meglegyenek a regulák, mert ez egy komoly változás mindenki számára. Szóval látnunk kell, mik a súllyal kapcsolatos célok, milyen lesz az autó architektúrája, mekkorák lesznek a gumik. Rengeteg dologgal kapcsolatban még egyeztetünk, szóval nem szabad sokáig halogatnunk.”