Miközben a Forma-1 csapatai az elmúlt évben a C2-es, C3-a és C4-es vegyületeket használhatták, az idei Ausztrál Nagydíjra a Pirelli úgy döntött, utóbbi kettő mellett a C5-ös, tehát leglágyabb vegyületet bocsátja majd a mezőny rendelkezésére. A gumigyártó azzal indokolta a döntést, hogy alaposan kielemezte a tavalyi versenyen látottakat — a 2023-as futamon a C2-es volt a legnépszerűbb keverék, tíz versenyző használta 47 körön át az 58 körös verseny során, és volt három pilóta, akik több mint 50 körön át köröztek ezzel a vegyülettel.
A Pirelli döntése azt jelenti, hogy a csapatoknak eltérően kell majd taktikázniuk az idei versenyen. A C5-ös keveréket idén először használja majd a mezőny, és külön érdekesség, hogy az előszezoni gyakorlás során Lewis Hamilton volt az egyetlen, aki hosszú etapot futott vele Bahreinben, miközben a Williams pilótái néhány ki- és bevezető körön alkalmazta. Csupán két másik csapat, a Ferrari és a Stake F1 kért ebből a keverékből a bahreini tesztre.
A Forma-1 regnáló bajnoka, Max Verstappen szerint az, hogy idén lágyabb gumikiosztást választott a Pirelli Melbourne-re, mindenképpen érdekesebbé teheti a küzdelmeket hétvégén.
„Várjuk már, hogy ezen a héten Melbourne-ben versenyezzünk. Ez egy nagyon gyors vonalvezetésű pálya most, és a jó végsebesség mellett tisztességes tapadásra is szükség van a kanyarokban — szóval meg kell találni az arany középutat” — mondta a háromszoros világbajnok.
„A legutóbbi újraaszfaltozás után a pálya sokkal simább lett és élvezetesebb rajta vezetni, úgyhogy várjuk már. Emellett lágyabb keverékeink lesznek, mint tavaly, ami egy kicsit megnehezítheti a stratégiákat, de remélhetőleg jobb versenyzést látunk majd több bokszkiállással.”